تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,992 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,802 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,648,282 |
دیدگاه های معلمان در مورد تدریس تفکیکی در مدارس چندفرهنگی دورۀ متوسطه در آفریقای جنوبی | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 4، آذر 1395، صفحه 131-154 اصل مقاله (387.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
تلمادِ جاگر | ||
Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools. Studies in Educational Evaluation. | ||
تاریخ دریافت: 15 مرداد 1395، تاریخ بازنگری: 12 شهریور 1395، تاریخ پذیرش: 04 آبان 1395 | ||
چکیده | ||
معلمان آفریقای جنوبی در خلق فعالیتهای تفکیکی بهمنظور برآورده ساختن نیازهای متنوع یادگیرندگان در یاددهی و یادگیری اثربخش با چالشهای زیادی مواجه هستند. ناتوانی در تشخیص موانع یادگیری و مطابقت برنامه درسی و روشهای تدریس و سنجش با شیوههای یادگیری و میزان آمادگی یادگیرندگان ازجملۀ این چالشها هستند. این مطالعه به هدف پی بردن به دیدگاههای معلمین مدارس متوسطه (262 نفر) در مورد اجرای آموزش تفکیکی در مدارس متوسطه دولتی (27 مدرسه) با استفاده از روشهای کمی و کیفی انجام شد. نتایج نشان داد که معلمان همیشه نمیتوانند به یادگیرندگان در هنگام نیاز کمک کنند، به آنها یاد دهند که چگونه مسائل را حل کنند و یا اجازه دهند تا بهتنهایی کار کنند. علاوه بر این، محدودیتهای گوناگونی مانند آموزش ناکافی معلمان، تعداد زیاد یادگیرندگان در یک کلاس، حجم زیاد کار، یادگیرندگان بیانضباط، کمبود منابع و عدم مشارکت والدین، آموزش زبان دوم، خدمات حمایتی ناکافی و موانع اجتماعی-اقتصادی در روشهای معلم محور وجود دارند. این مطالعه پیشنهاد میکند که برنامههای مداخلهای به صورت کارگاههایی در مورد شیوههای ایجاد فعالیتهای تفکیکی باید در پیشرفت حرفهای معلمان در اولویت قرار گیرد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools. Studies in Educational Evaluation. | ||
نویسندگان [English] | ||
t j | ||
Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools. Studies in Educational Evaluation. | ||
چکیده [English] | ||
South African teachers encounter numerous challenges in the creation of differentiated activities to include diverse learner needs in effective teaching and learning. These challenges include the inability to identify learning barriers and adapt the curriculum, teaching and assessment methods according to the learning styles and readiness levels of learners. The study aimed to explore secondary school teachers’ (n = 262) perspectives on the implementation of differentiated instruction in public secondary schools (n = 27), using qualitative and quantitative approaches. The results indicated that teachers cannot always assist their learners when they need them; show them how to solve problems; or allow learners to work on their own. In addition, various limitations, such as inadequate teacher training, large class sizes, workload, undisciplined learners, lack of resources and parental involvement, second language instruction, inadequate support services and socio-economic barriers contribute to the use of teacher- centred methods. The study recommends that intervention programmes in the form of workshops on how to create differentiated activities should be prioritised in the professional development of teachers. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 629 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 640 |