تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 411 |
تعداد مقالات | 3,175 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,515,152 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,871,275 |
تحول و تغییر در آموزش فیزیک | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 4، مهر 1395، صفحه 37-45 اصل مقاله (5.83 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی محمودلو* 1؛ مهدی حسنی2 | ||
1استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 23 مهر 1395، تاریخ بازنگری: 12 تیر 1396، تاریخ پذیرش: 18 خرداد 1396 | ||
چکیده | ||
منظور ما صریحاً از آموزش موثر فیزیک چیست؟ این آموزشی است که راه دانشآموزان را به سوی فکر کردن در مورد فیزیک و حل مسائل فیزیک تغییر میدهد. و به آنها انگیزه میدهد بیشتر مثل کارشناسان فیزیک فکر کنند. کارشناسان محتوی فیزیک را به عنوان ساختاری منسجم از مفاهیم کلی میبینند که طبیعت را توصیف میکند و به وسیله ی آزمایشها ثابت شده است و آنها از روش حل مسئله ی محتوا محور سیستماتیک که قابل اجرا برای طیف گستردهای از مسائل است استفاده میکنند. اکثر مردم (نوآموزان) فیزیک را بیشتر به صورت قسمتهای جدا از هم اطلاعات که به دست دانشمندان نوشته شدهاند و هیچ ربطی به جهان واقعی ندارند، میبینند. برای نوآموزان، یادگیری فیزیک صرفاً به معنی یادسپاری اطلاعات و حل مسائل با دستورالعملهاست که در حالتهای بسیار خاص صدق میکنند و این ،اولین جنبه ی یادگیری، درک ذهنی، با وسعت زیاد مطالعه شده و بخصوص به فیزیک مربوط است، | ||
کلیدواژهها | ||
مقیاس جهانی؛ تحول؛ آموزش فیزیک؛ فیزیک مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Eevolution and Changes in Physics Education | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Ali Mahmoudloo1؛ Mehdi Hasani2 | ||
1Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Farhangian University Student, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
What do we mean by effective physics education? It is this teaching that is changing the way students think about physics and solving physics problems. And it motivates them to think more like physics experts. Experts see the content of physics as a coherent structure of general concepts that describes nature and has been proven by experiments, and they use a systematic content-based problem-solving method that is applicable to a wide range of issues. Most people (new learners) see physics as separate pieces of information written by scientists that have nothing to do with the real world. For beginners, learning physics simply means memorizing information and solving problems with instructions that apply in very specific situations, and this is the first aspect of learning, mental comprehension, widely studied, and especially related to physics. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Global Scale, evolution, Physics Education, Virtual Physics | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 470 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 490 |