| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,718 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,174 |
بررسی رابطه بین نگرش نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر و خود تنظیمی آموزشی و انگیزش در یادگیری زبان خارجه | ||
| مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | ||
| مقاله 1، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 4، اردیبهشت 1392، صفحه 111-112 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر ، بررسی نگرش دانش اموزان ایرانی دوره ه راهنمایی نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر (CALL) و رابطه آن با خود تنظیمی آموزشی و انگیزش در یادگیری زبان خارجه می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 213 دانش آموز دوره راهنمایی است که در مدارس دخترانه و پسرانه مشغول تحصیل بودند. پرسشنامه نگرش یادگیری به کمک کامپیوتر و پرسشنامه های سنجش خود تنظیمی آموزشی و نگرش و انگیزه فراگیران در میان دانش آموزان توزیع گردید. از روش ضریب همبستگی برای پاسخ به سوال تحقیق استفاده گردید. تحلیل یافته ها نشان می دهد که ارتباط مثبت و معنا داری بین نگرش فراگیران نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر و انگیزش انان در یادگیری زبان خارجه وجود دارد. بعلاوه یافته هانشان م ده ی ند که ارتباط ینب نگرش فراگیران نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر و خود تنظیمی آموزشی آنان نیز در یادگیری زبان خارجه مثبت و معنادار میباشد. یافته ها این حقیقت را دنبال می کنند که هر چه بیشتر فراگیران نگرش مثبتی نسبت به یادگیری به کمک کامپیوتر داشته باشند، انگیزش و میزان خودتنظیمی آنان در یادگیری زبان خارجه نیز بیشتر خواهد بود | ||
| کلیدواژهها | ||
| کامپیوتر؛ نگرش نسبت به کامپیوتر؛ انگیزش یادگیری؛ خود تنظیمی آموزشی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,358 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 10 |
||