
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,995 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,236 |
تأثیر داستان سرایی در تدریس و یادگیری درس تاریخ در مقاطع پایین تر. | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 4، شماره 4، دی 1402، صفحه 16-25 اصل مقاله (658.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2023.3573 | ||
نویسندگان | ||
بهاره چرخاب* 1؛ فهیمه چرخاب* 2 | ||
1کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان-اداره آموزش و پرورش شهرستان شوشتر | ||
2کارشناسی نرم افزار کامپیوتر-اداره آموزش و پرورش شهر اهواز | ||
چکیده | ||
تاریخ به عنوان حافظه فرهنگی جامعه انسانی و یکی از دروس مهم رشته انسانی، نقش مهمی را در جهت مطالعه و تغییر و تحولات جامعه انسانی ایفا میکند. امروزه اکثر دانشآموزان و حتی دانشپژوهان نسبت به کتاب تاریخ و مباحث مربوط به آن رغبت کمتری دارند. به همین جهت یکی از روشهای بسیار موثر در جهت یادگیری مفیدتر و و علاقهمندی بیشتر محصلان به درس تاریخ، داستانگویی میباشد. نوع بیان معلم و استاد در این امر بسیار حائز اهمیت میباشد. یکی دیگر از عواملی که در اثر آن محصلان نسبت به درس تاریخ بیرغبت میباشند، این است که که معلمان به شیوهی سنتی و طوطیوار این درس را آموزش میدهند و با سطحی تدریسدادن آن باعث خواهند شد تا دانشآموزان فقط به حفظ کردن این درس و کسب نمره در پایان سال تحصیلی قناعت کنند. هدف پژوهش تاثیر داستانگویی در یادگیری درس تاریخ میباشد. روش پژوهش به صورت تحلیلی- مروری و از نوع کیفی میباشد که در این بین، از مقالات و کتب معتبر در این زمینه استفاده شده است. نتیجهی پژوهش نشان میدهد که اگر معلمان و اساتید از روشهای بروز و جدید برای بهتر شدن عملکرد خود در درس تاریخ استفاده کنند، نهتنها علاقهمندی محصلان را نسبت به این درس دو چندان میکنند، بلکه موجب پویایی و فعالیت بیشتر آنها نیز خواهد شد | ||
کلیدواژهها | ||
داستان؛ یادگیری؛ روش تدریس؛ تاریخ؛ قصه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The effect of storytelling in teaching and learning history in lower grades | ||
نویسندگان [English] | ||
Bahareh charkhab1؛ fahimeh charkhab2 | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 195 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 164 |