
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,968 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,231 |
ضروت توجه به تدریس و ارزیابی آموزش دروس شیمی بر اساس سرفصلهای مصوب و کتابهای درسی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 22، تیر 1403، صفحه 1-4 اصل مقاله (225.59 K) | ||
نوع مقاله: سرمقاله | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/chemedu.2024.16491.1242 | ||
نویسنده | ||
علی رمضانی* | ||
استاد شیمی دانشکده علوم، دانشگاه زنجان، صندوق پستی2343345 زنجان، زنجان، ایران | ||
چکیده | ||
از پدیده های علمی عصر گذشته و حاضر، کتابهای درسی می باشد. کتابهای درسی ارزشمند با محتویات مناسب، برای آموزش و یادگیری معلمان، استادان، دانشجویان و دانش آموزان بسیار موثر می باشند. کتب درسی، راهنمای عالی برای استادان و معلمان هستند تا بتوانند به کمک آنها مطالب و مفاهیم را به دانش آموزان و دانشجویان خود منتقل کنند. کتابهای درسی با سرفصلهای اصولی و علمی، مسیر اساسی و ترتیب منطقی آموزش را ارائه می کنند. لذا کتابهای درسی بر اساس سرفصلهای مصوب، طبقه بندی شده اند و مباحث به ترتیب مشخصی آمده اند تا آموزش راحت و قابل فهم باشد. این موارد به معلمان و استادان این اطمینان را می دهند که مطالب درسی از جامعیت کافی برخوردار هستند و اطمینان پیدا می کنند که مطالب را به طور طبقه بندی شده و به ترتیب خوش آیندی به دانشآموزان و دانشجویان خود آموزش می دهند. این موارد در حوزه کتب شیمی بسیار مهم است چرا که علم شیمی، هنوز هم جنبه های تجربیاش پر اهمیتتر است و همچنین مطالب آموزش حوزه شیمی بسیار گسترده و پراکنده می باشند و این موارد در کتابهای درسی شیمی به نحو مناسبی در کنار هم دارای چیدمان پسندیده ای هستند. | ||
کلیدواژهها | ||
کتاب درسی؛ آموزش و یادگیری معلمان؛ سرفصلهای مصوب | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The need to pay attention to the teaching and evaluation of chemistry courses based on approved topics and textbooks | ||
نویسندگان [English] | ||
Ali Ramazani | ||
Department of Chemistry, Faculty of Science, University of Zanjan, 45371-38791 Zanjan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Textbooks have always been among the scientific phenomena of all ages. Valuable textbooks with suitable content are very effective in the realm of teaching and learning for teachers, professors, and students of all educational levels. Textbooks serve as excellent guides for professors and teachers to convey content and concepts to their students. With their basic and scientific topics, textbooks provide a clear path and logical sequence for education. Therefore, textbooks are classified according to approved syllabi, and topics are presented in a certain order to facilitate easy and understandable teaching. These elements assure teachers and professors that the course materials are comprehensive enough to teach in a structured and engaging manner to their students. These factors are particularly important in the field of chemistry textbooks, as the experimental aspects of chemistry books hold significant importance, and teaching materials in the field of chemistry are diverse and varied, all skillfully integrated in chemistry textbooks. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Textbook, teacher education and learning, approved syllabus | ||
مراجع | ||
رمضانی, علی (1403). ضروت توجه به تدریس و ارزیابی آموزش دروس شیمی بر اساس سرفصلهای مصوب و کتابهای درسی. پژوهش در آموزش شیمی, 6(2), 1-4.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (۱۳۹۰). شورای عالی انقلاب فرهنگی.
سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۱). شورای عالی آموزش و پرورش.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 859 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 680 |