
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,802 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,139 |
مقایسة محتوای آموزشی، روشهای آموزشی و ارزشیابی دانشجویان نظامهای تربیت معلم در دورة کارشناسی ارشد: یک مطالعة تطبیقی | ||
مطالعات تطبیقی تربیت معلم (کاوش نامه بین المللی) | ||
دوره 2، شماره 2، اسفند 1402، صفحه 75-99 اصل مقاله (2.07 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/mtt.2024.15974.1052 | ||
نویسنده | ||
اعظم معتمدی* | ||
استادیار دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده | ||
تربیت معلمان به عنوان یکی از عوامل مهم در بهبود کیفیت آموزش و پرورش، در کشورهای مختلف بسیار مهم است. در این پژوهش، نظامهای تربیت معلم در دورة کارشناسی ارشد در زمینة محتوای آموزشی، روشهای آموزشی و ارزشیابی دانشجویان در چهار کشور آمریکا، کانادا، انگلستان و ایران در یک مطالعة تطبیقی مورد بررسی و مقایسه قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از منابع مختلف از جمله مقالات علمی، کتابها و سایتهای معتبر استفاده شد تا از این منظر راهکارهایی برای بهبود نظام تربیت معلم در دورة کارشناسی ارشد در ایران ارائه شود. نتایج نشان داد هر کشور از رویکردها و روشهای مختلفی برای تربیت معلمان در دورة کارشناسی ارشد استفاده میکند. بیتردید هر کشور با توجه به بستر بومی خود با چالشها و محدودیتهایی در این زمینهها مواجه است که ایران نیز از این قائده مستثنا نیست. اما با مقایسة نظامهای تربیت معلم در کشورهای مختلف میتوان از تجربیات دیگر کشورها آموخت و در مؤلفههای مختلف نظام آموزشی تربیت معلم تحولاتی ایجاد کرد تا از این رهگذر راهکاری با توجه به بستر بومی ایران ارائه کرد و بهبود بیشتری در نظام آموزشی شاهد بود. این مطالعه در این جهتگیری انجام شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی دانشجویان؛ تربیت معلم؛ روشهای آموزشی؛ کارشناسی ارشد؛ محتوای آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparative Study of Curriculum, Pedagogies, and Student Assessment in Master's Level Teacher Education Programs: A Cross-National Analysis | ||
نویسندگان [English] | ||
azam motamedi | ||
Lecturer at Farhangian University | ||
چکیده [English] | ||
Teacher education systems play a crucial role in improving the quality of education and are considered highly important in various countries. This research investigates and compares the teacher education systems in Master's degree programs in four countries: the United States, Canada, England, and Iran. The study focuses on three main aspects: curriculum content, teaching methods, and student assessment. Data was collected from diverse sources, including scientific articles, books, and reliable websites, to provide solutions for enhancing the Master's level teacher education system in Iran. The findings indicate that each country utilizes different approaches and methodologies for teacher education in Master's programs. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational content, Master's degree, Student assessment, Teacher education, Teaching methods | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 145 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 99 |