
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,862 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,206 |
نرمافزار بازی تلفنهمراه چندسطحی برای پشتیبانی از آموزش شیمی آلی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
مقاله 7، دوره 6، شماره 4 - شماره پیاپی 24، دی 1403، صفحه 103-116 اصل مقاله (826.94 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/chemedu.2024.16302.1239 | ||
نویسندگان | ||
یاور احمدی* 1؛ محمد مهدی زیوری شجاع2؛ مهدی زیدی2 | ||
1گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران | ||
چکیده | ||
محبوبیت فناوری تلفنهای همراه به طور فزاینده و چشمگیری در آموزش عالی درحال افزایش است. نیاز به نوع جدید آموزش از دهه پیش احساس میشد و محققان و پژوهشگران به کندی درحال حل این موضوع بودند، اما با ظهور ویروس کرونا و همهگیری آن، قدم ها برای برطرف کردن آن سرعت گرفت. نرمافزارهای مرتبط با شیمی بر روی تلفنهای همراه هوشمند، به عنوان یک پلتفرم جامع از جمله در کلاسهای شیمی، پدید آمد. در این مقاله، یک نرمافزار جدید بر پایه بازی، برای دستگاههای قابل حمل و لمسی بررسی شده است. چیرالیتی-2 شامل چندین جنبه از شیمی آلی مقدماتی کارشناسی است. این نرمافزار با انجام بازیها و نمایش مسئلهها و ارائه نکات جانبی، سعی در افزایش دانش شیمی آلی کاربران خود دارد و همچنین به آنها اجازه میدهد تا مدالهای متنوعی را بر اساس امتیاز خود در هر مرحله کسب کنند، پیشرفت خود را پیگیری کرده و امتیازات و رقابتهای خود را با همکارانشان در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. این نرمافزار به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل IOS و Android قابل دانلود است و هدف آن کمک به تقویت مفاهیم شیمیایی برای دروس شیمی آلی مقدماتی در سراسر جهان است. گروه هدف شامل معلمان و دانشآموزان سال آخر دبیرستان، استادان و دانشجویان در سطح مقدماتی کارشناسی و همچنین افراد علاقهمند یا مشغول به تحصیل در سایر رشتهها میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
شیمی آلی؛ شیوههای نوین یادگیری؛ یادگیری مبتنی بر کامپیوتر؛ یادگیری بازی محور | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Multi-level mobile game software to support organic chemistry education | ||
نویسندگان [English] | ||
Yavar Ahmadi1؛ Mohammadmehdi Zivari Shoja2؛ Mahdi Zaedi2 | ||
1Department of Chemistry Education, Farhangian University, P.O. Box 14665-889, Tehran, Iran | ||
2Master student of chemistry, Farhangian University, Tabriz, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Mobile phone technology is becoming increasingly popular in higher education. The need for a new type of education has arisen since a decade ago, and researchers have slowly been solving this issue, but with the emergence of the Corona virus and its epidemic, the steps to solve it was accelerated. Chemistry-related software on smartphones has emerged as a comprehensive and popular platform in many settings, including chemistry classrooms. In this paper, a new game-based software for portable and touch devices is introduced and reviewed. Chirality-2 covers several aspects of undergraduate organic chemistry. This software tries to increase the organic chemistry knowledge of its users by playing games, showing problems, and providing side tips, and also allows them to earn various medals based on their score in each stage. Track yourself and share your scores and competitions with your colleagues on social media. The software is free to download for both IOS and Android operating systems and aims to help reinforce important chemical concepts for introductory organic chemistry courses around the world. The target group includes high school teachers and senior high school students, professors and students at the preparatory level of the bachelor's degree, as well as the people who are interested or engaged in studying in other fields | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Organic chemistry, new learning methods, computer-based learning, game-based learning | ||
مراجع | ||
Abramovich, S. S. (2013). Are badges useful in education?: It depends upon the type of badge and expertise of learner educational technology research and development. Educational Technology Research and Development, 61(2), 217-232. ChemSpider. (n.d.). Retrieved from https://itunes.apple.com/us/app/chemspider/id458878661?mt=8 Chirality-2 for Android devices. (n.d.). Retrieved May 2018, from https://play.google.com/store/apps/details?id=rmit.edu.au.oliverjones. Chirality-2 for Apple (iOS) devices. (n.d.). Retrieved May 2018, from https:// itunes.apple.com/us/app/chirality-2/id1251289926?mt=8 Clark, D. B., Tanner-Smith, E. E., Killingsworth, S. S. (2016). Digital games, design, and learning. Review of Educational Research, 86(1), 79–122. Cobas, C. I. (2015). NMR data visualization, processing, and analysis on mobile devices. Magnetic Resonance in Chemistry, 53(8), 558–564. Ekins, S. C. (2013). Incorporating green chemistry concepts into mobile chemistry applications and their potential uses. ACS Sustainable Chemistry & Engineering, 1(1), 8–13. Hamari, J. K. (2014). Does Gamification Work? In A. L. Gamification. Hawaii: IEEE. Kim, H. C. (2014). Using touch-screen technology, apps, and blogs to engage and sustain high school students’ interest in chemistry topics. Journal of Chemical Education, 91(11), 1818–1822. Libman, D. (2013). Chemistry on the Go: Review of chemistry apps on smartphones. Journal of Chemical Education, 90(3), 320–325. Montenegro-Burke, J. R. (2016). Smartphone analytics: mobilizing the Lab into the cloud for omic-scale analyses. Analytical Chemistry, 88(19), 9753–9758. Pechenkina, E. L. (2017). Using a gamified mobile app to increase student engagement, retention and academic achievement. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 14(1), 31. Ping, G. L. (2018). Chemistry educational apps useful? A quantitative study with three in-house apps. Chemistry Education Research and Practice, 15–23. Silva, T. (2015). Surveying biochemistry applications for mobile devices to compare availability and topics covered. Journal of Chemical Education, 92(7), 1256–1260. Van Eck, R. N. (2017). Leveling up: game design research and practice for instructional designers. In R. &. Reiser (Ed.), Trends and Issues in Instructional Design and Technology (4th ed. ed., pp. 227–285). Pearson. Wijtmans, M. K. (2014). Activating students’ interest and participation in lectures and practical courses using their electronic devices. Journal of Chemical Education, 91(11), 1830–1837. Williams, A. J. (2011). Smart Phones, a powerful tool in the chemistry classroom. Journal of Chemical Education, 88(6), 683–686. Winter, J. W. (2016). A mobile game for organic chemistry students to learn the ring flip of cyclohexane. Journal of Chemical Education, 93(9), 1657–1659. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 925 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 319 |