
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,972 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,233 |
بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه | ||
پژوهش در مطالعات برنامه درسی | ||
دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 6، شهریور 1403، صفحه 14-27 اصل مقاله (452.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2024.15893.1086 | ||
نویسندگان | ||
مرتضی بازدار قمچی قیه1؛ سارا حسین زاده* 2 | ||
1گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کد پستی 14665889، تهران، ایران. | ||
2دبیر آموزش و پرورش، رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، اردبیل، ایران. | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: زبان به عنوان توسعه یافته ترین ابزار ارتباطی در مرکز توجه قرار دارد. تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی و پرکاربرد در جهان همواره حائز اهمیت بوده است. در شرایط کنونی و با توجه به پیشرفت تکنولوژی آموزش، طراحی فضایی متناسب برای یادگیری و مطابق با روشهای نوین آموزش، به عنوان عوامل و مولفه های محیطی، امری مهم در تعلیم و تربیت می باشد. روش های تدریس فعال تاثیر مهمی در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارند و تعامل، مشارکت و انگیزه دانشآموزان در این گونه روشها بیشتر خواهد بود. تعامل و مشارکت فرایندی اجتماعی است که بر روابط متقابل بین افراد و محیط اجتماعی آنها تمرکز دارد. روشها: روش پژوهش کیفی از نوع سنتزپژوهی است که برای نگارش آن از 6 مرحله سنتزپژوهی کمک گرفته شده است. برای یافتن منابع مرتبط با موضوع پژوهش از کلیدواژههای انگلیسی، تدریس، تدریس فعال، دوره متوسطه، زبان استفاده شد. همچنین از پایگاه های اطلاعاتی پرتال جامع علوم انسانی، پایگاه اطلاعات علمی(SID)، magiran،sciencedirect ، noormags، google scholar، civilica، ieeexplore 46 مقاله و 2 کتاب مورد استفاده قرار گرفته اند. یافتهها: هدف از این پژوهش بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه می باشد. نتیجه حاصل از این پژوهش 4 مولفه اصلی و 8 مولفه فرعی بود.. نتیجهگیری: با توجه به یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت که روش های تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی در دوره متوسطه کارآمد بوده و باعث بهبود فرایند آموزش کلاسی می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
انگلیسی؛ تدریس؛ تدریس فعال؛ دوره متوسطه؛ زبان؛ یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating active teaching methods for English language courses in secondary school | ||
نویسندگان [English] | ||
Morteza Bazdar Ghamchi Giah1؛ Sara Hosseinzadeh2 | ||
1Department of Educational Sciences, Farhangian University, PO Box 14665889, Tehran, Iran | ||
2Teacher of Education, Elementary Education, Farhangian University, Ardabil, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: Teaching English as a mediating and widely used language worldwide has always been necessary. In the current situation and considering the advancement of education technology, designing a suitable space for learning using modern education methods, as environmental factors and components, is an essential matter in education. Active teaching methods significantly improve students' academic performance, and students' interaction, participation, and motivation will be more in such methods. Methods: The qualitative research method is a synthesis research using six stages. The keywords active teaching, English language, and secondary school were used to find sources. Also, 46 articles and two books were used from the databases of comprehensive humanities portal, scientific information database (SID), ScienceDirect, doormats, Google Scholar, civilian, IEEEexplore Findings: The purpose of this research is to investigate active teaching methods for English language courses in secondary school. The results show that five items were found as central themes among the extracted components, and eight were obtained as secondary themes. Conclusion: According to the findings, it can be concluded that active teaching methods for English language lessons in secondary school are effective and improve the classroom teaching process. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Active teaching, English, Language, learning, Secondary school, Teaching | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 293 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 174 |