تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,265,552 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,655,686 |
دانش پژوهی و زیرساخت های آن برای معلمین | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 4، مهر 1395، صفحه 63-75 اصل مقاله (287.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
لیلا رضائیان* 1؛ فرناز قبایی2 | ||
1استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2دانشجو دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 01 دی 1394، تاریخ بازنگری: 28 تیر 1396، تاریخ پذیرش: 28 تیر 1396 | ||
چکیده | ||
آآموزش به تنهایی در محیط دانشگاهی کافی نیست. از دانشگاهیان بیشتر خواسته می شود که شواهدی از نتایج یادگیری و تدریس و مشارکت در یادگیری از طریق دانش پژوهی ارائه کنند. در حالیکه ممکن است دانشگاهیان با تحقیق در زمینه رشته خود به خوبی آشنا باشند، اما درباره رویکرد تحقیق درباره روشها و استراتژیهای آموزشی خود و تاثیر آنها بر یادگیری دانشجویان و دانش آموزان توانایی لازم را کسب نکردند. برهمین اساس این مقاله به این مطلب می پردازد که دانش پژوهی چیست و چه ضرورتی دارد و زیرساختهای لازم برای ترویج آن چیست. این مقاله به روش مروری تهیه شده است. آن چه که این تحقیق تلویحا بدان اشاره می کند این است که تدریس باید بیش از آنچه که تاکنون بدان اهمیت داده شده،در سیستمهای ارزشیابی و ارتقا در نظر گرفته شود. یعنی علیرغم اینکه تدریس علاقه ذاتی و اولیه مدرسین می باشد، ارزشیابهای دانشگاهها، ایشان را به پژوهش فرا می خوانند.دراین نگاه عضوی تمام عیار و با کیفیت که شاغل به امر تدریس می باشد، علاوه بردانش و مهارت پایه حرفه ای خود، باید مهارت طراحی تدریس، اجرای با کیفیت آن و مهارتهای ارزیابی یادگیری را داشته باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
دانش پژوهی؛ زیرساخت ها؛ معلمین | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Scholarship and Infrastructurs For Teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Leyla Rezaeiyan1؛ Farnaz Ghobaei2 | ||
1Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
2Farhangian University Student, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Education alone is not enough in the academic environment. More academic demands placed what evidence of learning outcomes and teaching and contribute to learning through scholarship offer .While academics may be familiar with research in their field, but approach their educational strategies and research methods and impact on student learning and students' ability to acquire them did not. Accordingly, this article's content the scholarship and what is necessary and infrastructure necessary to promote it. This article is provided as an overview. What gives this research imply that teaching should be more important than it ever has been, and improve evaluation systems should be considered. Although the primary means of teaching and teachers are intrinsic interest, Assessments universities, research them calls Look at this full-fledged member of that quality teaching is employed. In addition to thei r professional skills and knowledge base, have the skills to teach design, implementation quality and skills of learning is assessed. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Scholarship, Infrastructure, Teachers | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 589 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 436 |