تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 386 |
تعداد مقالات | 2,948 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,220,860 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,597,855 |
اهمیت فن بیان در تدریس ریاضی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 5، دی 1395، صفحه 9-19 اصل مقاله (279.98 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
نیلوفر کشاورز* 1؛ ساره حق خواه2 | ||
1دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
2استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 27 اردیبهشت 1395، تاریخ بازنگری: 31 تیر 1396، تاریخ پذیرش: 31 تیر 1396 | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر ، شامل بیان اقداماتی است که در درس کارورزی3 برای بهبود « فن بیان» تحت یک تحقیق کنش پژوهی در کلاس درس ریاضی صورت گرفت. مطالعه منابع مختلف در زمینه فن بیان و رعایت برخی از اصول هنگام تدریس سبب شد تا مهارت هایی چون برقراری ارتباط چشمی، رسا بودن صدا، خارج نشدن از چارچوب اصلی، شیوه ی طرح یک سؤال برای آغاز، شیوهی طرح پرسش برای درگیر کردن ذهن دانش آموزان به موضوع موردنظر، استفاده از زبان بدن و چهره، داشتن چهره ای گشاده، و حالت چهره در هنگام تدریس به منظور جلب اعتماد دانش آموزان، تغییر آهنگ صدا یا vocal variety ، به کار بردن مثال هایی همراه با حکایت و داستان به منظور ماندگار شدن مطالب در ذهن دانش آموزان، رعایت اصل حضور با ظاهری آراسته، شیوه به حافظه سپردن مطالب، رعایت تنفس در بین صحبت ها، صحبت کردن واضح و شیوا در من به وجود آید و نیز تمرکز بر این مهارت ها سبب شود تا « فن بیان » به عنوان موضوع مد نظر بهبود یابد به طوری که در پایان جلسات تدریس حتی در صحبت های روزمره نیز تغییراتی ایجاد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
فن بیان؛ تدریس ریاضی؛ معلم؛ دانش آموز | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The importance of speaking skill in teaching math | ||
نویسندگان [English] | ||
Niloufar Keshavarz1؛ Dr. Sareh Haghkhah2 | ||
1Farhangian University Student, Tehran, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
This article contains the steps that the lessons Internship 3 to improve the " rhetoric " of an action research studies conducted in the mathematics classroom .The study various sources in the field of rhetoric, some of the principles that led teaching skills such as eye contact, being expressive voice, not outside of the framework, the way to start a question, the way to engage the mind of questions students are given matter, using body language and facial expression, having an open face, and facial expressions while teaching in order to gain the trust of students, change the tone or vocal variety, using examples and anecdotes and stories to lasting latest content on the minds of students, the principle of the appearance, way of memorizing the material, observing breathing in the talks, speaking clearly and eloquently arise in me And also focus on these skills lead to " rhetoric " as the theme considered to be improved so that the teaching sessions even in everyday conversation , as well as changes were made . | ||
کلیدواژهها [English] | ||
speaking skill, Teaching math, Teacher, student | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 862 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 953 |