| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 497 |
| تعداد مقالات | 3,862 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,759,541 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,745,734 |
طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارزشیابی مبتنی بر شایستگی بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در مدارس متوسطه سما | ||
| مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 شهریور 1403 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/pma.2024.3757 | ||
| نویسندگان | ||
| کمال جلالی سلطان احمدی1؛ زهرا طالب* 2؛ سید احمد هاشمی3 | ||
| 1گروه مدیریت اموزشی ، واحد بیناالملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش ـ ایران | ||
| 2استاد یار گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ـ ایران (نویسنده مسئول) | ||
| 3دانشیار گروه علوم تربیتی،داننشگاه آزاد اسلامی،واحد لامرد،لامرد،ایران | ||
| چکیده | ||
| روش پژوهش اکتشافی (کیفی -کمی )در بخش کیفی با رویکرد تحلیل داده بنیاد و در بخش کمی توصیفی - پیمایش است. مشارکت کنندگان پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اعضای هیات علمی و کارشناسان ارشد ستادی آموزش و پرورش و سما بود و در قسمت کمی معلمان مدارس و هنر اموزان هنرستان های فنی حرفه ای و کار و دانش سما به تعدا د 370 نفر با روش نمونه گری انتخاب شدند . ابزار گرد اوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته است .پرسشنامه پژوهش شامل سه مولفه اصلی و 62 گویه است که بر اساس طیف لیکرت پنج گزینه ای تنظیم شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی بر اساس تحلیل داده بنیاد استفاده و در بخش کمی بر اساس شاخص های معادلات ساختاری و تحلیل عامل تاییدی با استفاده از نرم افزار amous و براساس شاخص های تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی نتایج حاکی از آن است که در ارزشیابی مبتنی بر شایستگی در نظام آموزش و پرورش متوسطه باید به مولفه های ارزشیابی مبتنی بر شایستگی حرفهای، اخلاقی و تخصصی تأکید شد | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزشیابی؛ ارزشیابی مبتنی بر شایستگی؛ سند تحول بنیادین؛ آموزش و پرورش | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Designing and validating a competency-based evaluation model based on the document of fundamental transformation of education in Sama secondary schools | ||
| نویسندگان [English] | ||
| kamal jalali soltan ahmadi1؛ zahra taleb2؛ sayedahmad hashemi3 | ||
| 1Department of Educational Management, Kish International Branch, Islamic Azad University, Kish Island - Iran | ||
| 2Profesor, Departamento de Ciencias de la Educación, Unidad del Sur de Teherán, Universidad Islámica de Azad, Teherán, Irán (Autor correspondiente) | ||
| 3Graduado en El Departamento de Ciencias de la Educación, Unidad Lamerd, Universidad Islámica de Azad, Irán | ||
| چکیده [English] | ||
| El método de investigación es la exploración (cualitativa-cuantitativa) en la sección cualitativa con el método de análisis de datos y en la sección cuantitativa descriptiva-encuesta. Entre los participantes del presente estudio en la sección de calidad se encontraban profesores y expertos superiores en educación y sedes del SAMA, y en la sección cuantitativa, se seleccionaron profesores de escuelas y estudiantes de arte de escuelas vocacionales y trabajo y conocimientos del SAMA mediante método de muestreo. La herramienta de recopilación de datos en la parte cualitativa de la entrevista está semiestructurada y en la parte cuantitativa del cuestionario se ha investigado.El método de análisis de datos se utiliza en la sección cualitativa sobre la base del análisis de datos de la fundación y en la parte cuantitativa basada en los indicadores de ecuaciones estructurales y el análisis de factores confirmatorios utilizando software amous y basado en indicadores de análisis El factor de exploración y confirmación de los resultados indica que en la evaluación basada en competencias en el sistema de educación secundaria, deben destacarse los componentes de evaluación basados en competencias profesionales, éticas y especializadas. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Evaluation, Merit-based evaluation, Document of Fundamental Transformation, Education | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 342 |
||