تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 386 |
تعداد مقالات | 2,948 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,220,906 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,598,027 |
ضرورت آموزش فناوریهای نو در برنامه درسی گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 4، دوره 2، شماره 5، دی 1395، صفحه 49-59 اصل مقاله (285.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
شریف کامیابی* | ||
استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 01 مهر 1394، تاریخ بازنگری: 07 مرداد 1396، تاریخ پذیرش: 05 مرداد 1396 | ||
چکیده | ||
برای دستیابی به یک توسعه پایدار و با ثبات، باید زمینههای پرورش خلاقیت، نوآوری و توانایی پرداختن به رویکردهای فناورانه را در آموزش عالی توسعه داده و سطح سواد علمی- فناورانه را در جامعه معلمان افزایش دهیم. از اهم فناوری های نو می توان به فناوری نانو که کاربردهای آن درهمة عرصه های صنعت و اجتماع گسترده است اشاره کرد که لازم است حرکت ترویجی بزرگی وجود داشته باشد که همة دانشجو معلمان آگاهی لازم برای ورود به این عرصه را کسب نمایند. در بسیاری از کشورها آشنایی با این فناوریها را از مدارس ابتدایی آغاز کردهاند و با یک برنامه درسی مناسب به آموزش دانشآموزان میپردازند. در کشور ما نیز مدارس باید از نیازهای جامعه به نیروی کاری متخصص و علمی در عرصههای جدید آگاه باشند و در این راستا مسئولین و سیاستگذاران و برنامه ریزان دانشگاه فرهنگیان وظیفه خطیری در تربیت معلمان متخصص بر دوش دارند و باید برای تربیت نیروهای متخصص در این زمینه برنامه درسی مناسبی تدوین نمایند. بنابراین بازنگری در برنامه درسی و سیاستهای آموزشی امری ضروری است. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری نو؛ نانوفناوری؛ برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان؛ آموزش فناوری؛ تربیت نیروی متخصص | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The necessity of educating the modern technologies in the curriculum Department of Basic Sciences of Farhanghian University | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Sharif Kamyabi | ||
Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
To achieve a sustainable and stable development, the areas of creativity, innovation and the ability technological pproaches in higher education and scientific-technological literacy teachers in the community increase. The most important new technologies such as nanotechnology applications to everything that is broad areas of industry and society noted That there is a great extension motion that all student teachers to acquire the knowledge necessary to enter the field. In many countries, primary schools have started familiarity with these technologies and with an appropriate riculum to teach students pay. Our have schools in the community needs to be aware of the Task Force and new scientific areas In this regard, officials and policy makers and planners, especially Farhanghain University in the training of specialist eachers on their shoulders the important task should be to train specialists in the field to develop a suitable curriculum Therefore, it is necessary to revise the curriculum and education policies. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
New technology, Nanotechnology, Farhanghain university curriculum, technology education, training experts | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 311 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 316 |