
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,817 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,149 |
چگونه توانستم با کمک فعالیتهای هنری و ابزارهای کمک آموزشی، نگرش دانشآموزانم به درس ریاضی را تغییر دهم؟ | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
دوره 3، شماره 2، دی 1402، صفحه 45-65 اصل مقاله (751.13 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2024.17068.1091 | ||
نویسنده | ||
امیرحسین جاویدنیا* | ||
بلوار22بهمن، کوچه قم تابیه، پلاک83 | ||
چکیده | ||
اقدامپژوهی حاضر با عنوان "چگونه توانستم با کمک فعالیتهای هنری و ابزارهای کمک آموزشی، نگرش دانشآموزانم به درس ریاضی را تغییر دهم؟" با نمونه آماری 9 دانشآموز در دبستان اخلاص، آموزش و پرورش شهرستان خوی در سال تحصیلی 1403-1402 انجام گرفته است. هدف اصلی پژوهش، بررسی و تحلیل تأثیر فعالیتهای هنری و ابزارهای کمک آموزشی بر نگرش دانشآموزان به درس ریاضی بوده است. پس از مشاهده مشکلات متعددی از قبیل وجود اضطراب و ترس از ریاضی، بیتوجهی به تدریس ریاضی، عدم انجام تکالیف و عدم اعتماد به نفس کافی با استفاده از مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه و آزمون، ریشههای مشکل مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش، با بهکارگیری روشهای خلاقانه و ترکیب هنر با مفاهیم ریاضیات ابتدایی، تلاش شد تا دانشآموزان از طریق تجربههای عملی و جذاب، به درک بهتری از مفاهیم ریاضی دست یابند. استفاده از نقاشی، مجسمه سازی، تئاتر و دیگر فعالیتهای هنری به همراه ابزارهای آموزشی متنوع، به دانشآموزان کمک کرد تا به صورت بصری و تعاملی با مباحث ریاضی آشنا شوند. نتایج پژوهش نشان داد که این رویکرد نه تنها باعث افزایش علاقه و انگیزه دانشآموزان به درس ریاضی شده است، بلکه بهبود قابل توجهی در عملکرد تحصیلی آنها نیز به دنبال داشته است. همچنین، این روشها به توسعه مهارتهای تفکر انتقادی، خلاقیت و همکاری گروهی در دانشآموزان منجر شده است. به طور کلی، این پژوهش نشان میدهد که ادغام هنر و ابزارهای کمک آموزشی با تدریس ریاضیات میتواند به تغییر نگرش مثبت دانشآموزان نسبت به این درس و بهبود کیفیت یادگیری آنها کمک کند. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
How was I able to change my students' attitudes towards math lessons with the help of art activities and teaching aids? | ||
نویسندگان [English] | ||
Amirhossein Javidnia | ||
بلوار22بهمن، کوچه قم تابیه، پلاک83 | ||
چکیده [English] | ||
The current action research titled "How I was able to change my students' attitude to mathematics with the help of art activities and teaching aids?" With a statistical sample of 9 students in Ekhlas primary school, education and training of Khoi city was carried out in the academic year of 1402-1403. The main goal of the research was to investigate and analyze the effect of artistic activities and teaching aids on students' attitude to mathematics. After observing several problems such as anxiety and fear of math, neglecting math teaching, not doing homework on time and most importantly lack of self-confidence by using observation, interview, questionnaire and test, the roots of the problem were investigated in a deeper way. was placed In this research, by using creative methods and combining art with elementary mathematics concepts, students were tried to gain a better understanding of mathematical concepts through practical and interesting experiences. The use of painting, sculpture, theater and other artistic activities along with various educational tools helped students to get to know mathematical topics visually and interactively. The results of this research showed that this approach has not only increased students' interest and motivation in mathematics, but has also resulted in a significant improvement in their academic performance. Also, these methods have led to the development of critical thinking skills, creativity and group cooperation in students. In general, this research shows that the integration of art and educational aids with teaching mathematics can help change the positive attitude of students towards this subject and improve the quality of their learning. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 156 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 111 |