| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 496 |
| تعداد مقالات | 3,855 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,733,411 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,730,285 |
شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن | ||
| پژوهش در آموزش علوم تجربی | ||
| مقاله 4، دوره 10، شماره 36، آذر 1403، صفحه 58-38 اصل مقاله (531.07 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/basic.2024.17138.1497 | ||
| نویسندگان | ||
| آیناز یاری1؛ آذر داوودی* 2؛ لیلا رضائیان3 | ||
| 1بلوار چمران،پل زرگری،خ شهید مختاری، خ فرزانگان کوچه ۲۱ پلاک۱۹۵ | ||
| 2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان | ||
| 3دانشگاه | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفههای برنامه درسی سبز و ارزیابی میزان انطباق محتوای کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی با آن بوده است. لذا این پژوهش از لحاظ هدف، توسعهای و از نظر گردآوری دادهها، پژوهشی آمیخته است. در بخش کیفی، جهت شناسایی ابعاد و مولفههای برنامهدرسی سبز از روش تحلیل مضمون با مشارکت 15 نفر از متخصصان حوزه برنامه درسی، که با روش نمونهگیری هدفمند گلوله برفی انتخاب شدند و تا مرحله اشباع نظری با استفاده مصاحبه نیمه ساختاریافته پیش رفت. در بخش کمی جهت بررسی میزان تطابق مولفههای شناسایی شده با محتوای کتب علوم تجربی از روش تحلیل محتوا و با استفاده از سرشماری تمام تصاویر، متون و جداول کتب علوم تجربی دوره اول ابتدایی در سال تحصیلی 03-1402 بود. روایی و پایایی در بخش کیفی با استفاد از معیارهای گوبا و لینکلن (1980) و در بخش کمی روایی صوری و محتوایی بر اساس نظر متخصصین و خبرگان و پایایی آن بر اساس ضریب همبستگی و آلفای کرونباخ محاسبه شد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| برنامه درسی سبز؛ کتب علوم تجربی؛ دوره اول ابتدایی؛ تحلیل شانون | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 146 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 131 |
||