
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,797 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,136 |
شناسایی مشکلات آموزش ریاضی در مدارس ابتدایی توسط دانشجو معلمان کارورز | ||
تجارب معلمی | ||
دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 6، دی 1403، صفحه 1-12 اصل مقاله (1.26 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/istt.2024.17079.1096 | ||
نویسندگان | ||
سعید رومانی؛ فرانک فرشادی فر* | ||
دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: مشکلات آموزشی حاصل درک اشتباه یک مفهوم توسط دانشآموز است؛ در نتیجه هر فردی در هر سن و سطح آموزش دارای مشکلات است که شایع و فراگیرند که برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات، شناخت آنها لازم و ضروری است. هدف از این پژوهش شناسایی مشکلات یاددهی و یادگیری آموزش ریاضی دوره ابتدایی در کلاسهای درس توسط دانشجو معلمان کارورز بود. روشها: روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدارشناسی تأویلی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجو معلمان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان لرستان بودند که با توجه به اشباع نظری تعداد 15 نفر بهعنوان نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. دادههای استخراجشده از مصاحبههای نیمه ساختاریافته با استفاده از روش کدگذاری و استخراج مضمونهای اصلی و فرعی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: یافتهها شامل پنج مضمون اصلی مسائل و مشکلات مرتبط با شایستگی معلم، مسائل محتوایی کتابهای ریاضی و زمان اختصاصیافته، مسائل شایستگی کارکنان و اولیای دانشآموزان، فضای فیزیکی مدرسه و امکانات آموزشی، انگیزه و مسائل دانشآموزان بودند. نتیجهگیری: عملکرد دانشجومعلمان کارورز فکورانه است و کارورزی فرصتی را فراهم میکند تا آنها قبل از اینکه خود معلم شوند و ریاضی را تدریس کنند با دیدن مشکلات تدریس این درس به فکر راهکارهایی برای جلوگیری از مشکلات از جمله بحث زمان، فضا، چگونگی تدریس و چگونگی ارتباط با فراگیران بیفتند. همچنین این پژوهش میتواند جزء برنامههای اصلاحی دانشگاه فرهنگیان جهت آشنایی بیشتر دانشجومعلمان کارورز با مشکلات آموزشی در کلاسهای دروس ریاضی باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشجومعلم؛ کارورزی؛ آموزش ریاضی؛ مشکلات آموزش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identifying Problems in Teaching Mathematics in Elementary Schools by Intern Student-Teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
Saeid Roomani؛ Faranak Farshadifar | ||
Farhangian University | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: Educational problems arise from students’ misunderstanding of a concept; consequently, individuals of any age and educational level face pervasive and widespread issues. To prevent these problems, it is necessary and essential to identify them. The aim of this research was to identify the teaching and learning problems of elementary mathematics education in classrooms by student teachers in training. Methods: The research utilized a qualitative approach of a phenomenological type. The statistical population of the present research consisted of all student teachers in their final semester at Lorestan University of Education. Considering theoretical saturation, 15 individuals were selected as the research sample using purposive sampling. The data extracted from semi-structured interviews were analyzed using coding methods to identify main and sub-themes. Findings: The findings included five main themes: issues and problems related to teacher competency, content issues in mathematics textbooks and allocated time, issues regarding student and parent competencies, the physical environment of the school and educational facilities, motivation, and student-related issues. Conclusion: The performance of student teachers in training is reflective, and the training period provides an opportunity for them to consider solutions to teaching problems, such as time management, classroom environment, teaching methodologies, and communication with learners, before they become teachers themselves and teach mathematics. Furthermore, this research could be part of the reform programs at the University of Education to increase student teachers’ awareness of educational problems in mathematics classes. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Student teacher, internship, teaching mathematics, teacher, Education problems | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 254 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 200 |