
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,864 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,207 |
تاثیر طراحی محیطهای همیارانه مبتنی بر رایانه و تلفیق آنان با نرمافزارهای ریاضی پویا روی پیشرفت تحصیلی ریاضی | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
مقاله 3، دوره 4، شماره 1، فروردین 1403، صفحه 35-47 اصل مقاله (671.95 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2025.17435.1094 | ||
نویسنده | ||
سجاد زمان آبادی* | ||
بخش آموزش ریاضی، دانشکده ریاضی و کامپیوتر، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران , پژوهشکده ریاضی ماهانی، پژوهشگاه افضلی پور، | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف تاثیر طراحی محیطهای همیارانه مبتنی بر رایانه و تلفیق آنان با نرمافزارهای ریاضی پویا روی پیشرفت تحصیلی ریاضی و با روش شبه آزمایشی و بر اساس طرح پیشآزمون-پسآزمون با یک گروه انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پسر پایه هشتم متوسطه رسول اکرم (ص) شهر فهرج منطقه کرمان بودند که در سال تحصیلی 1402-1401 تحصیل کردند. نمونه آماری به صورت تصادفی انتخاب و شامل 10 نفر می باشد. ابزار تحقیق، آزمونی است که توسط محقق ساخته شده که روایی آن با نظر اساتید متخصص تایید شده و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 788/0 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون تی زوجی) استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که یادگیری در محیط طراحی مشارکتی کامپیوتری و تلفیق آن با نرم افزار ریاضی پویا (محیط جئوجبرا) در بهبود پیشرفت های ریاضی دانش آموزان موثر است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که می توان از طراحی محیط های همیارانه مبتنی بر رایانه و ادغام آنان با نرم افزار های ریاضی پویا بر تاثیر مثبتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان گذاشت. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Designing Computer-Supported Collaborative Learning Environments And combining them with dynamic mathematics software on Math Academic Achievement | ||
نویسندگان [English] | ||
Sajjad Zamanabadi | ||
Department of Mathematics Education, Faculty of Mathematics and Computer, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran Mahani Math Center, Afzalipour Research Institute, Shahid Bahonar University of Kerman, Kerman, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This research was conducted with the aim of the effect of computer-supported collaborative environment design and their integration with dynamic math software on math academic and with a quasi-experimental method and based on a pre-test-post-test design with a group. The statistical population of the research was all male students of the 8th grade of Rasool Akram secondary school in the city of Fahraj, Kerman region, who studied in the academic year of 1402-1401. The statistical sample is randomly selected and includes 10 people. The research tool is a test made by the researcher whose validity was confirmed by the opinion of experts and reliability was obtained by Cronbach's alpha method of 0.788. Descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential statistics (paired t-test) were used to analyze the data. The results of this research showed that computer participation in environmental design and its integration with dynamic mathematical software (Geogebra environment) improves the progress of students' mathematical knowledge. The results of this study show that the design of computer-based collaborative environments and their integration with dynamic math software can have a positive effect on students' academic performance. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,398 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56 |