
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,862 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,204 |
نقش تعاملات اجتماعی در یادگیری ریاضیات غیررسمی | ||
پژوهش در آموزش ریاضی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 2، تیر 1403، صفحه 1-10 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2025.17506.1096 | ||
نویسنده | ||
پویا کریمی* | ||
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش ریاضی، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: این پژوهش به بررسی تأثیرات فعالیتهای اجتماعی بر یادگیری ریاضیات غیررسمی پرداخته است. پیشینه پژوهش نشان میدهد که یادگیری ریاضیات غیررسمی تحت تأثیر عوامل اجتماعی قرار دارد و تعاملات اجتماعی میتوانند نقش حیاتی در تسهیل درک مفاهیم ریاضی ایفا کنند. هدف این مطالعه، شناسایی و تحلیل تأثیرات فعالیتهای اجتماعی بر یادگیری ریاضیات غیررسمی و ارائه راهکارهایی برای بهبود فرآیند آموزشی از این طریق میباشد. روشها: روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، رویکرد کتابخانه ای و توصیفی است. این روش شامل بررسی جامع ادبیات موجود، از جمله کتابها، مجلات دانشگاهی، مجموعه مقالات کنفرانس و سایر اسناد مربوطه، برای جمعآوری اطلاعات در مورد موضوع اهمیت ریاضیات غیررسمی و نقش آن در آموزش ریاضی و جامعه است. این روش امکان شناسایی الگوها و تأثیرات اجتماعی بر یادگیری ریاضیات را فراهم میکند و به درک عمیقتری از نقش تعاملات اجتماعی میانجامد. یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان میدهد که فعالیتهای اجتماعی و گروهی به شدت تأثیر مثبت بر یادگیری ریاضی دارند و تعاملات در گروههای کوچک میتواند به درک بهتر از مفاهیم پیچیده کمک کند. علاوه بر این، نقش خانواده و جامعه در یادگیری ریاضیات غیررسمی نیز تأکید شده است. همچنین یافته های بهدستآمده حاکی از این است که استفاده از روشهای آموزشی نوین مانند بازیهای آموزشی و کارگاههای اجتماعی و فعالیت کودکان در بازارها و اجتماع میتواند به تسهیل و تقویت یادگیری کمک کند. تیجهگیری: نتایج این تحقیق نشان میدهد که فعالیتهای اجتماعی به صورت قابل توجهی بر یادگیری و درک ریاضیات غیررسمی تأثیر میگذارد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The role of social interactions in informal mathematics learning | ||
نویسندگان [English] | ||
Pouya Karimi | ||
M.Sc. student in Mathematics Education, Shahid Bahonar University, Kerman, IranCountry | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: This study investigated the effects of social activities on informal mathematics learning. The research background shows that informal mathematics learning is influenced by social factors and social interactions can play a vital role in facilitating the understanding of mathematical concepts. The purpose of this study is to identify and analyze the effects of social activities on informal mathematics learning and provide solutions to improve the educational process in this way. Methods: The research method used in this research is the library and descriptive approach. This method includes a comprehensive review of existing literature, including books, academic journals, conference proceedings, and other relevant documents, to collect information on the topic of the importance of informal mathematics and its role in mathematics education and society. This method enables the identification of patterns and social influences on mathematics learning and leads to a deeper understanding of the role of social interactions. Findings: The findings of this research show that social and group activities strongly have a positive effect on mathematical learning and interactions in small groups can help to better understand complex concepts. In addition, the role of family and society in informal mathematics learning is also emphasized. Also, the obtained findings indicate that the use of new educational methods such as educational games and social workshops and children's activities in markets and society can help facilitate and strengthen learning. Conclusion: The results of this research show that social activities significantly affect the learning and understanding of informal mathematics. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 184 |