
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,968 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,232 |
بررسی تطبیقی برنامه درسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی ایران با فنلاند | ||
پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی | ||
دوره 6، شماره 3 - شماره پیاپی 21، مهر 1403، صفحه 19-39 اصل مقاله (681.76 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rsse.2024.3954 | ||
نویسندگان | ||
سیما رسولی* 1؛ نرگس احمدی2؛ شیما شاهگلدی2 | ||
1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان امیر کبیر البرز | ||
2دانشجوی کارشناسی آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان امیر کبیر البرز | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر در زمینه بهبود آموزش جغرافیا در ایران بااستفاده از مطالعه تطبیقی آموزش جغرافیا در کشور فنلاند است. هدف این تحقیق توسعه مهارتهای کاربردی و اجتماعی دانشآموزان در درس جغرافیا و ارزشنهادن، تصمیم درست و منطقی در زمینه محیطزیست میباشد. روش تحقیق تطبیقی– توصیفی و با بهرهمندی از روش کتابخانهای تهیه شده است. یافتههای این تحقیق به بررسی ساختار نظام آموزشی ایران و فنلاند و همچنین آموزش جغرافیا در این دو کشور پرداخته شده است سپس تفاوتها و شباهتهای نظام آموزشی با تأکید بر محتوا آموزش جغرافیا در این دو کشور پرداخته شده است. نتیجة این تحقیق آشنایی با نقاط مثبت و منفی و نقطه اشتراکات نظام آموزشی ایران و فنلاند در درس جغرافیا بود. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که باتوجهبه نظام آموزشی متمرکز در ایران استانداردهای معینی آموزش جغرافیا را تحت تأثیر قرار داده است و کتابها و منابع مشخصی برای هر مقطع جهت تدریس در نظر گرفته میشود. نحوه اجرای جغرافیا در فنلاند نشان میدهد که محتوای درسی با یکدیگر در ارتباط و رابطه طولی با یکدیگر دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش جغرافیا؛ روش تطبیقی؛ برنامه درسی؛ نظام آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A comparative study of geography education curriculum in the education system of Iran and Finland | ||
نویسندگان [English] | ||
sima rasouli1؛ Narges ahmadi2؛ shima Shahgalde2 | ||
1A student of Farhangian Amir Kabir Alborz University | ||
2Bachelor's student of geography education, Farhangian Amir Kabir Alborz University | ||
چکیده [English] | ||
The current research is in the field of improving geography education in Iran using a comparative study of geography education in Finland. The purpose of this research is to develop the practical and social skills of students in the geography course and to value the correct and logical decision in the field of environment. The comparative-descriptive research method has been prepared with the benefit of the library method.The findings of this research have examined the structure of the educational system of Iran and Finland, as well as geography education in these two countries, then the differences and similarities of the education system have been discussed with an emphasis on the content of geography education in these two countries The result of this research was getting to know the positive and negative points and commonalities of the educational system of Iran and Finland in the geography lesson. The findings of the research indicate that due to the centralized education system in Iran, certain standards of geography education have been affected and specific books and resources are considered for teaching at each level. The way geography is implemented in Finland shows that the curriculum content is related to each other and has a longitudinal relationship with each other. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
geography education, comparative method, curriculum, educational system | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 120 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 79 |