
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,993 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,235 |
چالشها و فرصت های تربیتی و حرفهای در عصرهوش مصنوعی: الزامات و اقتضائات مدارس | ||
نظریه و عمل در تربیت معلمان | ||
دوره 10، شماره 18، مهر 1403، صفحه 277-288 اصل مقاله (1.01 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/itt.2024.17302.1004 | ||
نویسنده | ||
فرهاد علیپور* | ||
دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده | ||
این مطالعه با مرور تحلیلی ادبیات و پژوهش های جدید به بررسی نقش هوش مصنوعی (AI) در شکلدهی به آینده مدارس، مزایا و معایب احتمالی آن، نقش در حال تحول مدارس و معلمان و پیامدهای ناشی از آن می پردازد. هدف این مطالعه ارائه یک درک جامع از تأثیر بالقوه بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در مدارس و ارائه پیشنهادهایی برای استفاده مؤثر از آن است. نتایج تحقیق نشان میدهد با به رسمیت شناختن هوش مصنوعی بعنوان یک واقعیت موجود و با درک نقش در حال تحول مدارس و معلمان،، هوش مصنوعی میتواند به طور موثری برای افزایش تجربیات یادگیری و آمادهسازی دانشآموزان برای آینده به کار گرفته شود. بهبود برابری فرصت های آموزشی، بهبود یادگیری فردی متناسب با نیازهای ویژه و ارزیابیهای دقیق شخصی سازی شده از جمله مزایای استفاده از هوش مصنوعی است. علاوه بر آن سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند حجم وسیعی از دادهها را برای متناسب کردن محتوای آموزشی تجزیه و تحلیل کنند و بازخورد فردی ارائه دهند، تعامل دانشآموز و نتایج یادگیری را افزایش دهند. با وجود مزایای بسیار زیاد، ابزارهای هوش مصنوعی با جمعآوری و تحلیل اطلاعات دانشآموزان نگرانیهایی در مورد حریم خصوصی و امنیت دادههای دانش آموزان ومدارس بوجود می آورند. همچنین خطر اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی که به طور بالقوه نقش تعامل انسانی و رویکردهای آموزشی شخصیسازی شده را کاهش میدهد، وجود دارد. توانمندسازی حرفه ای معلمان بهترین رویکرد در مواجهه با هوش مصنوعی و نحوه استفاده بهینه آن در مدارس است. | ||
کلیدواژهها | ||
هوش مصنوعی؛ مدارس؛ دانش آموزان؛ معلمان؛ توانمندسازی | ||
موضوعات | ||
گسترش فرهنگ معلم فناور. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Educational and professional challenges and opportunities in the era of artificial intelligence: necessities and requirements of schools | ||
نویسندگان [English] | ||
Farhad Alipour | ||
Farhangian University f.alipoor@cfu.ac.ir | ||
چکیده [English] | ||
This study examines the role of artificial intelligence (AI) in shaping the future of schools, its possible advantages and disadvantages, the evolving role of schools and teachers, and its consequences, with an analytical review of literature and new researches. The purpose of this study is to provide a comprehensive understanding of the potential impact of using artificial intelligence tools in schools and to provide suggestions for its effective use. The research results show that by recognizing artificial intelligence as an existing reality and by understanding the evolving role of schools and teachers, artificial intelligence can be effectively used to enhance learning experiences and prepare students for the future. Improving the equality of educational opportunities, improving individual learning tailored to special needs and accurate personalized assessments are among the benefits of using artificial intelligence. In addition, AI-based systems can analyze vast amounts of data to tailor educational content and provide personalized feedback, increasing student engagement and learning outcomes. Also, AI can automate administrative tasks and save valuable time for teachers to focus more on educational activities. Despite the many benefits, artificial intelligence tools by collecting and analyze student data raise concerns about the privacy and security of student and school data. There is also the risk of over-reliance on artificial intelligence, potentially reducing the role of human interaction and personalized learning Professional empowerment of teachers is the best approach in dealing with artificial intelligence and how to use it optimally in schools. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Artificial intelligence, schools, students, teachers, empowerment | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 337 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 82 |