| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 492 |
| تعداد مقالات | 3,830 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,557,290 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,675,652 |
ارزیابی باورهای تدریس دبیران منتخب ریاضی کشور بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی آنان | ||
| توسعه حرفه ای معلم | ||
| مقاله 2، دوره 1، شماره 1، آذر 1395، صفحه 37-52 اصل مقاله (456.28 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| چکیده | ||
| ه ��دف کل ��ی از پژوه ش� حاضر، شناسایی باورهای تدریس دبیران منتخب ریاضی کش ��ور ب ر� اس ا�س ویژگ یه ��ای جمعیت شناختی آنان بود. روش تحقیق توصیفی- از نوع پیمایشی و جامعه تحقیق شامل کلیه دبیران دوره متوسطه ریاضی منتخب کشور سال 92 ) 200 نفر( بود که با استفاده از روش نمون هگیری در دسترس، در همایش تجلیل از دبیران دوره متوسطه ریاضی منتخب کشور ، 150 نفر انتخاب گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه باورهای تدریس )گورسچ، 2002 ( بود که پس از محاسبه روایی و پایایی، توزیع و جمع آوری شد. نتایج پژوهش نشان داد که: 1( بالاترین میانگین باورهای تدریس دبیران منتخب رشته ریاضی مربوط به شایستگی اجتماعی و پائین ترین میانگین باوره�ای تدر ��یس دبیران ریاضی مربوط به شایستگی اخلاقی میباشد و تفاوت بین میانگی نها معن ی دار است. ابعاد باورهای تدریس دبیران ریاضی به ترتیب اولویت عبارتند از: شایستگ یهای اجتماعی، غیر کلامی، زمینه ای و اخلاقی. 2( بین باورهای دبیران منتخب زن و مرد به شایستگی های تدریس تفاوت معناداری وجود دارد. 3- بین باورهای دبیران منتخب با سوابق مختلف به شایستگی های تدریس تفاوت معناداری وجود ندارد. بنابراین هر چه اعتقاد و باور معلمان نسبت به بروز شایستگی های حرفه ای در تدریس افزایش یابد، آنان با مسئولیت پذیری خویش در برابر رفتار حرفه ای و شغلی خ و�د ، به توالی منطقی و نظام دار در تدریس، سازماندهی مناسب در زمان تدریس، به آفرینش فض ��ای یادگ ��یری مناس ��ب م یپردازند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| باورهای تدریس؛ شایستگی اجتماعی؛ زمینه ای؛ اخلاقی؛ غیرکلامی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| ارزیابی باورهای تدریس دبیران منتخب ریاضی کشور بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی آنان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 481 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 591 |
||