تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 386 |
تعداد مقالات | 2,948 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,220,872 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,597,940 |
بررسی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان از دیدگاه مدرسان و دانشجو یان دانشگاه فرهنگیان اصفهان | ||
توسعه حرفه ای معلم | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 2، اسفند 1395، صفحه 59-44 اصل مقاله (554.55 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
تاریخ دریافت: 23 مهر 1396، تاریخ پذیرش: 23 مهر 1396 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر تعیین صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان از دید مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی؛ و جامعه آماری آن شامل کلیه اساتید گروه علوم تربیتی (50 نفر) و دانشجویان دختر رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اصفهان (شامل 380 نفر) بود که با کمک جدول مورگان و کرجسی حجم نمونه اساتید 44 نفر و دانشجویان 181 نفر در نظر گرفته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته صلاحیت های حرفه ای معلمان بوده که روایی محتوایی آن توسط پنج تن از اساتید مورد تأئید قرار گرفت و ضریب پایایی آن 88/0محاسبه گردید. یافته ها نشان دادکه بین صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان از نظر اساتید و دانشجویان در سه حیطه دانش، مهارت و نگرش تفاوت معنی دار وجود دارد. همچنین میانگین نظرات دانشجویان نشان داد که توانمندی دانشجومعلمان در این ابعاد در حد مطلوبی نیست، در حالیکه از نظر اساتید وضعیت نسبتاً بهتر است. | ||
کلیدواژهها | ||
صلاحیت حرفه ای معلمان"؛ "بعد شناختی"؛ "بعد مهارتی"؛ "بعد نگرشی"؛ "دانشگاه فرهنگیان" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی صلاحیت های حرفه ای دانشجومعلمان از دیدگاه مدرسان و دانشجو یان دانشگاه فرهنگیان اصفهان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 431 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,115 |