
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 457 |
تعداد مقالات | 3,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,140,975 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,326,233 |
مطالعه تطبیقی حمایت دولت از آموزش عالی و ارتباط آن با بازار کار در چهار کشور آمریکا، ژاپن، آلمان و ایران | ||
پژوهش در مطالعات برنامه درسی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 فروردین 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2025.16989.1114 | ||
نویسنده | ||
اعظم معتمدی* | ||
استادیار دانشگاه فرهنگیان | ||
چکیده | ||
مقایسه سیستمهای آموزش عالی کشورهای مختلف نیازمند درک چارچوبهای آموزشی مربوطه آنهاست.مطالعات تطبیقی در مورد نظام های آموزشی به معنای مقایسه و تحلیل نظام های آموزشی مختلف در جهان است. این نوع مطالعه به ارائه یک پایه داده های مقایسه ای برای نظام آموزشی در کشورهای مختلف کمک می کند و به ما امکان می دهد تا بهترین شیوه ها و روش های آموزشی را شناسایی کنیم.این پژوهش مطالعه ای تطبیقی-تحلیلی است که با استفاده از روش کیفی و تحلیل محتوای اسناد به منظور پاسخگویی به دو سوال اصلی در نظام آموزش عالی در مورد حمایت دولت ها از آموزش عالی و ارتباط این نظام آموزشی با بازارکار برای چهار کشور آمریکا،ژاپن،آلمان و ایران انجام شده است. نتایج نشان می دهد هماهنگی قوی بین آموزش عالی و صنعت، مانند آنچه در آمریکا و آلمان دیده می شود، منجر به اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان می شود. در مقابل، در ایران، با وجود گسترش کمّی آموزش عالی، عدم تطابق مهارت ها با نیازهای بازار کار، شکاف مهارتی و بیکاری را افزایش داده است. این پژوهش پیشنهاد می کند بازنگری در سیاست های حمایتی دولت و تقویت همکاری دانشگاه ها با صنعت، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، می تواند این شکاف را کاهش دهد. حمایت دولت باید علاوه بر افزایش دسترسی، بر بهبود کیفیت آموزش و ارتباط آن با نیازهای اقتصادی نیز متمرکز شود. | ||
کلیدواژهها | ||
ارتباط با بازارکار؛ آموزش عالی؛ برنامهه؛ . حمایت؛ دولت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparative Study of Government Support for Higher Education and Its Connection to the Job Market in Four Countries: USA, Japan, Germany, and Iran | ||
نویسندگان [English] | ||
azam motamedi | ||
Farhangian University assistant professor | ||
چکیده [English] | ||
Comparing higher education systems across different countries requires an understanding of their respective educational frameworks. Comparative studies on educational systems involve the comparison and analysis of different educational systems worldwide. This type of study provides a comparative data foundation for educational systems in various countries and allows us to identify best practices and educational methods. This research is a comparative-analytical study that uses qualitative methods and content analysis of documents to address two main questions regarding higher education systems: government support for higher education and the relationship between this educational system and the labor market in four countries: the United States, Japan, Germany, and Iran. The results indicate that strong alignment between higher education and industry, as seen in the United States and Germany, leads to higher employment rates among graduates. In contrast, in Iran, despite the quantitative expansion of higher education, the mismatch between skills and labor market needs has increased the skills gap and unemployment. This research suggests that revising government support policies and strengthening university-industry collaboration, especially in developing countries, can reduce this gap. Government support should focus not only on increasing access but also on improving the quality of education and its alignment with economic needs. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
government, Higher education, labor market connection, program, support | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 92 |