
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 464 |
تعداد مقالات | 3,575 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,198,134 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,396,907 |
اثربخشی آموزش چشم انداز زمان بر یادگیری خودنظمجویی بلندمدت و کاهش اضطراب دانش آموزان دوره دوم ابتدایی | ||
آموزش پژوهی نوین | ||
دوره 11، شماره 42، شهریور 1404، صفحه 1-13 اصل مقاله (492.72 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
زهرا بابادی عکاشه* 1؛ موسی موسوی2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
2کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش چشم انداز زمان بر یادگیری خودنظمجویی بلندمدت و کاهش اضطراب دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر سوسنگرد انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و در زمره طرحهای نیمه آزمایشی با پیشآزمون –پسآزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پسر دوره دوم ابتدایی شهر سوسنگرد بود که از بین آن ها30 نفر بر اساس روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار اندازهگیری پژوهش حاضر سیاهه خودنظمجویی نوجوانان دیاس و همکاران (2014) و مقیاس اضطراب کودکان اسپنس (1997) بود. آموزش بسته چشمانداز زمان بر اساس نظریه بویرد و زیمباردو (1999) در 8 جلسه 60 دقیقهای برای گروه آزمایش اجرا شد. تحلیل دادهها با استفاده از کواریانس یکمتغیره و چند متغیره صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد آموزش چشم انداز زمان باعث افزایش خودنظمجویی بلندمدت و کاهش اضطراب دانشآموزان دوره دوم ابتدایی میشود. بنابراین آموزش چشمانداز زمان میتواند روش مناسبی برای متعادلسازی زمان (تعادل زمانی)، افزایش خودنظمجویی و به دنبال آن کاهش اضطراب دانشآموزان باشد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The effectiveness of the time perspective educational package on students' long-term self-regulation learning and anxiety reduction among second-grade elementary school students | ||
نویسندگان [English] | ||
Zahra Babadi Akashe1؛ Mousa Mousavi2 | ||
1Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Payam Noor University, Tehran, Iran | ||
2Master's degree in Educational Psychology, Payam Noor University, Tehran, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The present research aims to investigate the impact of the time perspective educational package on long-term self-regulation learning and anxiety reduction of elementary school students in the second stage in the city of Susangerd. The research method is semi-experimental. The statistical population consisted of all male students in the second stage of elementary school in Susangerd, from which 30 were selected based on a multi-stage cluster sampling method and randomly assigned to experimental and control groups. The measurement tools for this research were the self-regulation checklist for adolescents by Dias et al. (2014) and the Spence Children's Anxiety Scale (1997). The time perspective training package based on the theory of Boyard and Zimbardo (1999) was conducted over 8 sessions of 60 minutes for the experimental group. Data analysis was performed using univariate and multivariate covariance. The results of the study indicated that time perspective training leads to an increase in long-term self-regulation and a decrease in anxiety among second-stage elementary school students. Therefore, time perspective training can be an appropriate method for time balancing, enhancing self-regulation, and consequently reducing students' anxiety. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 37 |