تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,264,968 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,655,115 |
یادگیری فاصله دار: ایجاد فضای مناسب برای علوم اعصاب در کلاس درس | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 7، تیر 1396، صفحه 9-32 اصل مقاله (456.7 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
فیروزه علویان* | ||
استادیار گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 04 مهر 1396، تاریخ بازنگری: 29 مهر 1396، تاریخ پذیرش: 29 مهر 1396 | ||
چکیده | ||
طرح مساله: دانش نوین به اهمیت تقویت نیروی حافظه، افزایش ظرفیت سلولهای مغزی و افزایش توان بازخوانی داده ها توجه زیادی دارد. امروزه کارشناسان علوم آموزشی برای یادگیری موثرتر و تقویت حافظه روشهای متنوعی پیشنهاد می کنند که یکی از این روشها مطالعه با فاصله یا Spaced learning است. در واقع، Spaced learning یک روش یادگیری برای به حداقل رساندن فراموشی است که در آن محتوای یادگیری در سه زمان و سه بار تکرار خلاصه شده است، در فاصله این سه بار تکرار، دو مرحله استراحت وجود دارد که در طی آنها، فعالیت های فیزیکی کاملا متفاوت با موضوع درس توسط فراگیران انجام می شود. هدف از این پژوهش آشنایی با شیوه خاصی است که با انعطاف پذیری، به ایجاد ارتباط های مناسب بین سلول های مغزی و افزایش بازده یادگیری کمک شایانی می کنند.روشها: این پژوهش از نوع کیفی بوده و برای رسیدن به اهداف از شیوه تحلیلی با استفاده از مطالعات اسنادی و کتابخانهای استفاده شد. نتایج: در این بررسی، اثربخشی آموزش فاصله دار، با در نظر گرفتن تقویت مسیرهای مرتبط با حافظه و مولکول های فعال شده در این مسیر تایید شد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری فاصله دار؛ آموزش؛ حافظه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Spaced learning: creating the right environment for neuroscience in the classroom | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Firoozeh Alavian | ||
Assistant Professor, Department of Basic Sciences, Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Problem: New science is paying attention to the importance of strengthening memory, increasing brain cell capacity and increasing the power of data readout. Today, science education experts propose a variety of ways to learn more effectively and enhance memory, one of which is spaced learning. In fact, spaced learning is a learning method to minimize forgetfulness in which learning content is summarized in three and three times, between these three repetitions, there are two rest periods in which physical activities is completely different from the subject of the lesson by the learners. The purpose of this study is to introduce a special way to make it more flexible by making good connections between brain cells and increasing learning efficiency. Methods: This research was qualitative and to achieve the goals analytical purposes using documentary and library studies was used. Results: In this study, the effectiveness of spaced learning was confirmed, considering the strengthening of memory-related pathways and activated molecules in this pathway. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
spaced learning, Education, memory | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,865 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,411 |