
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 459 |
تعداد مقالات | 3,556 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,159,687 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,334,701 |
آموزش تاریخ و هوش مصنوعی(محاسن و معایب آن). | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
مقاله 3، دوره 5، شماره 1، فروردین 1403، صفحه 28-41 اصل مقاله (791.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2025.4212 | ||
نویسنده | ||
هلیا نجف زاده* | ||
چکیده | ||
امروزه هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد، آموزش، پایه و اساس نسلهای آینده بشر را بنا میکند؛ بنابراین منطقی است از هوشمندانهترین و پیشرفته-ترین فناوریها برای این حوزه استفادهشود. کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، مبحثی است که مورد توجه سیستمهای آموزش قرارگرفته و کیفیت آموزش را بسیار بالا بردهاست. این ابزار مفید میتواند در بهبود روشهای آموزشی، افزایش تاثیرگذاری تدریس، طراحی مسیر تدریس، و روش ارزیابی در کنار معلم باشد. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی اثر هوش مصنوعی بر آموزش تاریخ، مزایای استفادة آن و حتی معضلات آن در آموزش تاریخ بپردازیم. با توجه به نتایج حاصل شده میتوان گفت که هوش مصنوعی در آموزش بخصوص در آموزش تاریخ نقش یک مشاور همیشه همراه را ایفا میکند؛ بنابراین کاربرد هوش مصنوعی در اثربخشی آموزش تاریخ نقش به سزایی دارد و تا حدودی ازکاستیهای تدریس سنتی، استرس و فشار کاری معلم و دانشآموز میکاهد اما هرگز نمیتواند جایگزین معلم شود؛ زیرا هوش مصنوعی وضعیت روانی و اجتماعی دانشآموز را درک نمیکند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ تاریخ؛ مزایا؛ معایب؛ هوش مصنوعی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Teaching History and Artificial Intelligence (its advantages and disadvantages) | ||
نویسندگان [English] | ||
Helia Najafzadeh | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 8 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4 |