
تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 466 |
تعداد مقالات | 3,582 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,214,008 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,404,579 |
الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش تاریخ. | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 5، شماره 2، تیر 1403، صفحه 1-13 اصل مقاله (610.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2024.4238 | ||
نویسندگان | ||
فاطمه محمدی* ؛ زهرا احمدوند* | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر به بررسی الگوهای جهانی در آموزش محتوا در آموزش تاریخ پرداخته است. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی و تحلیل رویکردهای مختلف تدریس تاریخ در کشورهای مختلف و مقایسه تأثیر این الگوها بر فرآیند یادگیری دانشآموزان است. آموزش تاریخ بهعنوان یکی از ارکان اساسی سیستمهای آموزشی، تأثیر بسزایی در شکلدهی به هویت فرهنگی و فکری جوامع دارد. این تحقیق با بررسی الگوهای آموزشی در کشورهای مختلف، از جمله کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه، به شناسایی ویژگیهای کلیدی و تفاوتهای موجود در تدریس تاریخ پرداخته است. نتایج نشان داد که در کشورهای پیشرفته، استفاده از روشهای ساختگرایانه، تحلیل منابع تاریخی و تقویت تفکر انتقادی مورد توجه قرار دارد. در این کشورها، تاریخ بهطور پویا و بهروزرسانیشده تدریس میشود و بر تنوع دیدگاهها در خصوص رویدادهای تاریخی تأکید میشود. در مقابل، در برخی کشورهای در حال توسعه، آموزش تاریخ بیشتر بهعنوان ابزاری برای تقویت هویت ملی و تقویت وحدت اجتماعی مطرح است. همچنین، در این تحقیق به نقش فناوریهای نوین در آموزش تاریخ اشاره شده است و نتایج نشان داد که استفاده از ابزارهای دیجیتال و منابع آنلاین میتواند فرآیند یادگیری را تسهیل کند. بر اساس این یافتهها، پیشنهادهایی برای بهبود روشهای تدریس تاریخ و بومیسازی محتواهای آموزشی ارائه شده است | ||
کلیدواژهها | ||
الگوهای جهانی؛ . آموزش تاریخ؛ . تفکر انتقادی؛ . فناوری دیجیتال؛ . محتوای اموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Global Patterns for Content Teaching in History Education | ||
نویسندگان [English] | ||
fatemeh Mohammadi؛ Zahra Ahmadvand | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2 |