
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 469 |
تعداد مقالات | 3,628 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,255,288 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,432,937 |
کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 5، شماره 2، تیر 1403، صفحه 50-65 اصل مقاله (440.05 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2024.4241 | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم اصابت طبری* ؛ مریم جلیلوند* | ||
چکیده | ||
پژوهش با هدف شناسایی نقش آزمونهای عملکردی در فعالیتهای پیشبینی شده برای دانشآموزان اول متوسطه در درس تاریخ و در پاسخگویی به دو سوال تحقیق به مرحله اجرا درآمد. روش تحلیل کمی بوده و حدود 140 سوال و فعالیت مندرج در کتاب درسی سه پایه مورد ارزیابی و تحلیل قرارگرفتند. نتایج بهدست آمده نشان داد علیرغم ادعای نویسندگان کتاب که در اهداف غایی به پیوند نزدیک محتوا با مهارتهای زندگی اشاره نمودهبودند و دبیران را از روش هایی متکی بر محفوظات نهی کردهبودند، بیش از نیمی از فعالیتها در حوزه شناختی بوده و تنها 47 درصد فعالیتهای پیشبینی شده برای دانشآموزان عملکردی است و در پاسخ به سوال دوم که تحلیل فعالیتهای عملکردی را موجب شد، از 4 سطح حوزه عملکرد، 95درصد در سطح کتبی و شناسایی بوده و تنها 5 درصد به سطح مهارتی شبیهسازی شده و نمونه کار اختصاص دادهشدهاست. | ||
کلیدواژهها | ||
آزمونهای عملکردی؛ تحلیل آزمون عملکرد؛ آزمونهای شناختی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The study was conducted | ||
نویسندگان [English] | ||
Ibrahim Esabat؛ Maryam Jalilvand | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 16 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 29 |