| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 492 |
| تعداد مقالات | 3,839 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,657,322 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,716,019 |
کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول | ||
| پژوهش در آموزش تاریخ | ||
| دوره 5، شماره 2، تیر 1403، صفحه 50-65 اصل مقاله (440.05 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2024.4241 | ||
| نویسندگان | ||
| ابراهیم اصابت طبری* ؛ مریم جلیلوند* | ||
| چکیده | ||
| پژوهش با هدف شناسایی نقش آزمونهای عملکردی در فعالیتهای پیشبینی شده برای دانشآموزان اول متوسطه در درس تاریخ و در پاسخگویی به دو سوال تحقیق به مرحله اجرا درآمد. روش تحلیل کمی بوده و حدود 140 سوال و فعالیت مندرج در کتاب درسی سه پایه مورد ارزیابی و تحلیل قرارگرفتند. نتایج بهدست آمده نشان داد علیرغم ادعای نویسندگان کتاب که در اهداف غایی به پیوند نزدیک محتوا با مهارتهای زندگی اشاره نمودهبودند و دبیران را از روش هایی متکی بر محفوظات نهی کردهبودند، بیش از نیمی از فعالیتها در حوزه شناختی بوده و تنها 47 درصد فعالیتهای پیشبینی شده برای دانشآموزان عملکردی است و در پاسخ به سوال دوم که تحلیل فعالیتهای عملکردی را موجب شد، از 4 سطح حوزه عملکرد، 95درصد در سطح کتبی و شناسایی بوده و تنها 5 درصد به سطح مهارتی شبیهسازی شده و نمونه کار اختصاص دادهشدهاست. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آزمونهای عملکردی؛ تحلیل آزمون عملکرد؛ آزمونهای شناختی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| The study was conducted | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Ibrahim Esabat؛ Maryam Jalilvand | ||
|
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 68 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 57 |
||