
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 468 |
تعداد مقالات | 3,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,245,715 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,428,026 |
بررسی اثر بخشی روشهای نوین تدریس عربی در آموزش مهارتهای 4 گـانه زبانی در مدارس | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب | ||
دوره 7، شماره 1، تیر 1404، صفحه 93-115 اصل مقاله (4.46 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/alle.2025.4279 | ||
نویسنده | ||
علی اکبر نورسیده* | ||
دانشیار زبان و ادبیات عربی دانشگاه سمنان | ||
چکیده | ||
نظر به گسترش و توسعه روشهای تدریس در حوزه آموزش زبان در مؤسسات و نهادهای آموزشی ولزوم کاربست این شیوهها در نهادهای آموزشی دولتی، بروزرسانی شیوه های تدریس مهارتهای زبانی از ضروری ترین نیازها در این خصوص قلمداد می شود. شرایط فعلی حاکم بر این امر در آموزش و پرورش و ناکارآمدی شیوه های سنتی و بویژه نگاه یکجانبه و عدم استفاده از ابزارهای نوین آموزشی در زمینه آموزش زبان هم این فرایند را با اخلال جدی در نظام آموزشی روبرو کرده و هم زمان و هزینه های زیادی را از حاکمیت صرف و بی نتیجه هدر داده است.در این پژوهش بصورت میدانی در پی تحلیل وضع موجود در آموزش زبان عربی در کتب درسی و مقایسه آن با آموزش مهارتهای چهارگانه زبانی با استفاده از منابع روزآمد هستیم. نتایج حاکی از آن است که کاربست تکنولوژی های جدید آموزشی تاثیری شگرف در تغییر وضع موجود داشته است و به ترتیب مهارتهای خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن در شیوه جدید آموزشی بیشترین تغییر را داشتهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
زبان عربی؛ آموزش زبان؛ مهارتهای زبانی؛ کتابهای درسی؛ مفتاح العربیة | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the effectiveness of new Arabic teaching methods in teaching 4 language skills in schools | ||
نویسندگان [English] | ||
aliakbar noresideh | ||
Associate Professor of Arabic Language and Literature, Semnan University | ||
چکیده [English] | ||
Considering the expansion and development of teaching methods in the field of language education in educational institutions and institutions and the need to use these methods in government educational institutions, updating language skills teaching methods is considered one of the most necessary needs in this regard.The current conditions governing this in education and the ineffectiveness of traditional methods, especially the one-sided view and the lack of use of modern educational tools in the field of language education, have also faced this process with serious disruptions in the educational system and at the same time cost a lot of time and money. It has been a waste of mere and fruitless governance.In this field research, we are looking to analyze the current situation in Arabic language teaching in textbooks and compare it with the teaching of the four language skills using modern resources. The results indicate that the application of new educational technologies has had a tremendous impact on changing the existing situation and the skills of reading, speaking, listening and writing have changed the most in the new educational method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Arabic language, language teaching, language skills, textbooks, Miftah al-Arabiya | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4 |