| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 495 |
| تعداد مقالات | 3,853 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,708,188 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,724,430 |
راهکارهای مؤثر در کاهش چالشهای رفتاری نوجوانان و ارتقای کیفیت آموزش: راهنمایی کاربردی برای معلمان | ||
| پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم | ||
| دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 8، شهریور 1404، صفحه 124-145 اصل مقاله (986.57 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/jcdr.2025.18924.1160 | ||
| نویسندگان | ||
| عمران پیله کوهی* 1؛ سیده فاطمه پرواسی2 | ||
| 1مدرس، گروه مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه ملی مهارت ( ،)NUSساری، ایران | ||
| 2دانشجوی کارشناسی، آموزش ریاضی ، دانشگاه فرهنگیان، ساری، ایران. | ||
| چکیده | ||
| پیشینه و اهداف: نوجوانی مرحلهای حساس از رشد است که با چالشهای متعددی همراه است. پژوهش حاضر با هدف ارائة راهکارهایی برای کاهش این چالشها و بهبود روابط معلم و دانشآموز انجامشده است. روشها: این مطالعه با رویکرد مرور نظاممند، منابع علمی منتشرشده بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ (لاتین) و ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۳ (فارسی) را بررسی و یافتهها را تحلیل و دستهبندی نموده است. یافتهها: یافتهها نشان میدهند که تقویت ارتباط معلم و دانشآموز، بهرهگیری از فنّاوریهای نوین و تنوع در روشهای تدریس از راهکارهای مؤثّر در کاهش مشکلات رفتاری و بهبود عملکرد تحصیلی نوجوانان هستند. علاوه بر این، ایجاد محیطی حمایتگر و انگیزشی در کلاس درس میتواند نقش مهمی در کاهش استرس و افزایش مشارکت دانشآموزان ایفا کند. پایبندی به اخلاق حرفهای معلمی و ایجاد تعادل میان آموزش دانشآموز محور و معلممحور از راهبردهای تقویت ارتباط معلم و دانشآموز بوده و استفاده از روشهای تدریس مسئلهمحور، تجربی و مدل E5 نیز نقش بسزایی در بهبود تعاملات آموزشی دارند. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش حاضر بر اهمیت استفاده از روشهای تدریس نوین، ایجاد تعامل مؤثّر میان معلم و دانشآموز و بهرهگیری از فناوریهای آموزشی تأکید دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رابطه معلم و دانشآموز؛ روش تدریس؛ فناوری آموزشی؛ مدل E5؛ نوجوان | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Effective Strategies for Reducing Adolescent Behavioral Challenges and Enhancing Education Quality: A Practical Guide for Teachers | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Emran Pileh Kouhi1؛ Seyede Fatemeh Parvasi2 | ||
| 1Lecturer, Department of Electrical and Computer Engineering, Faculty of Electrical and Computer Engineering, National University of Skills (NUS), Sari, Iran | ||
| 2Bachelor student, Department of Mathematics, Farhangian University, Sari, Iran. | ||
| چکیده [English] | ||
| Background and Objectives: Adolescence is a critical stage of development, often accompanied by various challenges. This study aimed to provide strategies for reducing these challenges and improving teacher-student relationships. Methods: This research employed a systematic review approach to examine and analyze academic sources published between 2015 and 2024 (English) and 1393 to 1403 (Persian). Findings: The findings showed that strengthening teacher-student relationships, using modern technology, and applying diverse teaching methods could effectively reduce behavioral issues and improve students' academic performance. Additionally, creating a supportive and motivational classroom environment could play a crucial role in reducing stress and increasing student participation. Upholding professional teaching ethics and striking a balance between student-centered and teacher-centered instruction were essential for strengthening teacher-student interactions. Furthermore, incorporating problem-based learning, experiential approaches, and the E5 model significantly enhanced student engagement and learning outcomes. Conclusion: The findings of this study highlight the importance of adopting innovative teaching methods, fostering effective teacher-student interactions, and leveraging educational technologies to enhance the quality of education. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Adolescent, E5 model, Educational technology, Teacher-student relationship, Teaching method | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 102 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 68 |
||