
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 473 |
تعداد مقالات | 3,672 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,316,078 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,484,267 |
اثر بخشی آموزش زبان عربی بر اساس نظریۀ ارتباطگرایی با محوریت مدل محتوایی- پداگوژی و فناوری(TPACK) در محیط های یادگیری ترکیبی | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات عرب | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 مرداد 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/alle.2025.18907.1239 | ||
نویسنده | ||
صدیقه حسینی* | ||
استاد یار دانشگاه فرهنگیان پردیس آذربایجان غربی | ||
چکیده | ||
در عصر دیجیتال با گسترش استفاده از فناوریهای نوین و رویکردهای یادگیری بر اساس ارتباطات، تلفیق رویکرد ارتباطگرایی با TPACK (دانش محتوایی-پداگوژیکی و فناورانه) در آموزش زبان عربی در دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروهای متخصص در این زمینه مورد توجه قرار میگیرد.این پژوهش به تحلیل چالشهای آموزش سنتی و پیشنهاد استفاده از فناوریهای نوین، اینترنت و هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای مؤثر در یادگیری زبان عربی میپردازد. نظریه ارتباطگرایی زیمنس و تأثیر فناوری اطلاعات بر تغییر روشهای آموزشی، به عنوان مبنای اصلی این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است. نتایج نشان میدهند که ایجاد شبکههاییادگیری و تسهیل ارتباط میان منابع اطلاعاتی میتواند فرایند آموزش را تحول بخشد. این مقاله همچنین به چگونگی ادغام تکنولوژی با آموزش و تأثیر آن بر یادگیری و شبکهسازی در کلاسهای زبان عربی پرداخته است. در مجموع، استفاده مؤثر از TPACKو شبکههای غیر بشری در آموزش زبان عربی میتواند به توسعه یک رویکرد جامع و کارآمد در تدریس و یادگیری کمک کند و باعث بهبود یادگیری و تعامل در کلاسهای درس گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
نظریۀ ارتباطگرایی؛ TPACK؛ آموزش زبان عربی؛ شبکههای غیر بشری؛ کلاس های تعاملی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of Teaching Arabic Based on Connectivism Theory with a Focus on the TPACK Model in Blended Learning Environments | ||
نویسندگان [English] | ||
Sediqeh Hosseini | ||
Assistant Professor of Farhangian University | ||
چکیده [English] | ||
In the digital era, with the expansion of the use of new technologies and connectivism-based learning approaches, the integration of connectivism with TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge)is remarkable in Arabic language education at the University of Education with the aim of training specialized persones in this field. This research analyzes the challenges of traditional education and suggests the use of modern technologies, the internet, and artificial intelligence as effective tools in learning the Arabic language. Siemens' connectivism theory and the impact of information technology on changing teaching methods are considered the main foundation of this study. The results indicate that creating learning networks and facilitating connections between information resources can transform the educational process. This paper also discusses how to integrate technology with education and its impact on learning and networking in Arabic language classes. Overall, the effective use of TPACK and non-human networks in Arabic language education can contribute to developing a comprehensive and efficient approach to teaching and learning, thereby enhancing learning and interaction in the classroom. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Connectivism theory, TPACK, Arabic language education, non-human networks, interactive lessons | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |