
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 475 |
تعداد مقالات | 3,696 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,339,793 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,495,954 |
بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ. | ||
پژوهش در آموزش تاریخ | ||
دوره 5، شماره 3، مهر 1404، صفحه 13-31 اصل مقاله (767.74 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rhe.2025.4369 | ||
نویسندگان | ||
طاهره نظری ایلخانی آبادی* ؛ مجتبی گراوند؛ داریوش نظری | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این مطالعه، پاسخ به این سوال است که چگونه میتوان از آموزش تاریخ به عنوان ابزاری برای ترویج صلح پایدار و تقویت مهارتهای حل تعارض استفاده کرد؟. روشها: این مطالعه با رویکرد توصیفی-تحلیلی و روش کتابخانهای، به بررسی مفهوم صلح در آموزش تاریخ و برنامه درسی میپردازد و میکوشد نشان دهد که چگونه آموزش تاریخ میتواند به توسعه فرهنگ صلح و همزیستی مسالمتآمیز در جوامع کمک کند. یافتهها: در این بخش، نتایج تجزیه و تحلیل دادهها توضیح داده میشود. آزمونهای آماری مرتبط و فواصل اطمینان باید به طور جامع و مفصل معرفی و گزارش شوند. نتیجهگیری: در حوزه آموزش صلح، جنبههای مختلف این مفهوم از جمله عدم جنگ، کاهش خشونت، صلح درون فرهنگی و صلح محیطی مورد توجه قرار میگیرد. ارائه نمونههای تاریخی از موفقیتها و شکستهای تلاشهای صلحآمیز میتواند نگرش مثبت نسبت به تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی را تقویت کرده و مهارتهای مذاکره و حل تعارض را در دانشآموزان توسعه دهد | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش تاریخ؛ صلح؛ برنامه درسی؛ همزیستی مسالمت آمیز؛ مهارت حل تعارض | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Expressing the Concept of Peace through History Educationt | ||
نویسندگان [English] | ||
Tahereh Nazari Ilkhaniabadi؛ Mojtaba Garavand؛ Dariush Nazari | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 111 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 35 |