
تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 481 |
تعداد مقالات | 3,727 |
تعداد مشاهده مقاله | 5,401,992 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,534,761 |
تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی (مطالعه موردی: داستان حسنک وزیر، تاریخ بیهقی) | ||
پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی | ||
دوره 6، شماره 2، تیر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rpllp.2025.20670.1270 | ||
نویسنده | ||
رضا یوسفوند* | ||
استادیار گروه تاریخ دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی است. با مطالعه درباره متون علمی و بخصوص داستان «حسنک وزیر» تاریخ بیهقی، نقش ابزارهایی مانند آمــوزش چندرسانهای تعاملی در پیشرفت آموزشی دانشآموزان نمایانتر میشود. آموزش بهصورت شبکة درهم تنیندهای در فرآیند یادگیری و آموزش واژگان، عبارتها، جملهها، تکیهکلامها و سایر ابزارهای زبانی پارسی، به عنوان سازهای برتر شناخته میشود. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ نوع، توصیفی ـ تحلیلی است. فناوریهای دیجیتال فرصت مناسبی را در اختیار آموزش و فرایند یاددهی قرار میدهند تا هم بتوان انگیزههای مؤثری را در دانشآموزان ایجاد کرد و هم مهارتهای مختلفی را در آنان پرورش داد. آموزش چندرسانهای تعاملی میتواند مکملی در کنار آموزشهای سنتی یا مدرنیزهشدة کنونی به شمار رفته، یاددهی و یادگیری دانش و مهارتهای امروزین را نوینتر و کارآمدتر کند. واژگان کلیدی این پژوهش عبارتند از: فناوری های نوین، چندرسانهای تعاملی، آموزش، علوم انسانی، حسنک وزیر. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوریهای نوین؛ چندرسانهای تعاملی؛ آموزش؛ علوم انسانی؛ حسنک وزیر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The impact of new technologies on humanities education (case study: Story of Hassanak Vazir, Beyhaqi's History) | ||
نویسندگان [English] | ||
reza yosefvand | ||
Professor Nouryar, Department of History, Payam University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Abstract The purpose of this study is to investigate the impact of new technologies education. By studying scientific text and the story of Hassanak Vazir of Beyhaqi's History the role of tools such as interactive multimedia educational progress of students becomes more evident. Education in the form of an interwoven network in the process of learning and teaching vocabulary, phrases, sentences, and the other Persian Language tools is known as a superior structure. This study is applied in terms of purpose and Descriptive – Analytical in terms of type. Digital technologic provide a suitable opportunity for education and the teaching process to both create effective motivation in students and develop various skills in them. Interactive multimedia education can be considered a complement to traditional or education and learning today's knowledge and skills more modern and efficient. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
New interactive multimedia technologies, interactive multimedia, education, Humanities, Hassanak Vazie | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2 |