| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,725 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,178 |
مسابقه ریاضی برای نابینایان | ||
| پژوهش در آموزش ریاضی | ||
| دوره 5، شماره 1، مهر 1404، صفحه 65-76 اصل مقاله (512.69 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2025.20240.1120 | ||
| نویسندگان | ||
| مجید میرزاوزیری* 1؛ امیرحسین عبدالهزاده2 | ||
| 1گروه ریاضی محض دانشگاه فردوسی مشهد | ||
| 2دانشگاه بیرجند، دانشجوی دکتری گروه ادبیات فارسی | ||
| چکیده | ||
| تجربه موفق در برگزاری مسابقه شهر ریاضی در بیش از یک ربع قرن و اثرگذاری این مسابقه به عنوان یک رویکرد ترویجی به ریاضیات برای دانشآموزان، معلمان، دانشجویان، استادان و عموم مردم، و از سوی دیگر توجه به مسائلی در ریاضیات که میتواند برای نابینایان قابل درکتر باشد، ایده برگزاری مسابقهای با عنوان شهر صدا را به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم در کنار معرفی اهداف و مزایای مسابقه شهر ریاضی و شیوه برگزاری آن، به ارائه نسخهای جدید از این مسابقه بپردازیم. تجربه موفق در برگزاری مسابقه شهر ریاضی در بیش از یک ربع قرن و اثرگذاری این مسابقه به عنوان یک رویکرد ترویجی به ریاضیات برای دانشآموزان، معلمان، دانشجویان، استادان و عموم مردم، و از سوی دیگر توجه به مسائلی در ریاضیات که میتواند برای نابینایان قابل درکتر باشد، ایده برگزاری مسابقهای با عنوان شهر صدا را به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم در کنار معرفی اهداف و مزایای مسابقه شهر ریاضی ، به ارائه نسخهای جدید از این مسابقه بپردازیم. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مسابقه شهر ریاضی؛ آموزش ریاضی به نابینایان؛ بازیوارسازی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Math Competition for the Visually Impaired | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Madjid Mirzavaziri1؛ Amirhossein Abdolahzadeh2 | ||
| 1Department of Pure Math, Ferdowsi University of Mashhad | ||
| 2Birjand University | ||
| چکیده [English] | ||
| The successful experience of organizing the Arithland competition for over a quarter of a century—and its impact as a promotional approach to mathematics for students, teachers, university students, professors, and the general public—alongside the consideration of mathematical problems that can be more accessible to individuals who are blind, led to the idea of launching a new competition titled Voiceland. In this article, we aim to introduce the goals and benefits of the Arithland competition and its method of organization, while also presenting a new version of this competition. The successful experience of organizing the Arithland competition for over a quarter of a century—and its impact as a promotional approach to mathematics for students, teachers, university students, professors, and the general public—alongside the consideration of mathematical problems that can be more accessible to individuals who are blind, led to the idea of launching a new competition titled Voiceland. In this article, we aim to introduce the goals and benefits of the Arithland competition and its method of organization, while also presenting a new version of this competition. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Arithland competition, Math Instruction for the Visually Impaired, Gamification | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 50 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 9 |
||