| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,725 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,178 |
بررسی انواع شیوه های آموزشی در تفهیم مطالب مربوط به ریاضیات دوره اول دبیرستان از دیدگاه معلمان شهرستان میانه | ||
| پژوهش در آموزش ریاضی | ||
| دوره 5، شماره 1، مهر 1404، صفحه 77-102 اصل مقاله (1.18 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/rme.2025.19556.1108 | ||
| نویسندگان | ||
| حمید حسن زاده فرد* 1؛ ایوب صمدی2 | ||
| 1گروه برق، واحد میانه، دانشگاه آزاد اسلامی، میانه، ایران | ||
| 2گروه ریاضی، واحد میانه، دانشگاه آزاد اسلامی، میانه، ایران | ||
| چکیده | ||
| پیشینه و اهداف هدف از این مقاله، توصیف، تبیین و دستهبندی موانع و تسهیلگرها در آموزش مفاهیم مربوط به جبر در ریاضیات دوره اول دبیرستان است. روشها: این مطالعه در چارچوب رویکرد کیفی با استفاده از روش پژوهش "نظریه داده بنیاد" انجام شد. داده های مورد نیاز با انتخاب 16 نفر از معلمان ریاضیات دوره اول دبیرستان به صورت هدفمند و بواسطه مصاحبه از آنان جمع آوری شد. تحلیل داده ها طی فرایند مقایسه و پالایش مداوم آنها و کدگذاری های باز، محوری و انتخابی انجام شد. مجموعه داده های جمع آوری شده در قالب 78 نکته و مضمون کلیدی، 62 مفهوم و 19 مقوله سازماندهی شدند. یافتهها: نتایج پژوهش، بیانگر این است که استفاده از این مدل «بدفهمی دانش آموزان در آموزش مفاهیم مربوط به جبر» در برنامه های آموزش مفاهیم مربوط به جبر به دانش آموزان مفید خواهد بود؛ به نحوی که، «کاهش بد فهمی از طریق آشنایی معلمان با انواع بدفهمیها و استفاده از روشهای نوین تدریس» و نیز «افزایش انگیزه برای یادگیری عمیقتر از طریق کاربردی شدن درس» تبیین می کند.نتیجهگیری: استفاده از نتایج این مدل در تدریس مفاهیم ریاضی منجر به یادگیری نتیجه بخش، فهم و علاقه مندی و شکوفایی یادگیری ریاضی و امکان تدریس پویا در درس ریاضی میشود. | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Investigating various teaching methods in explaining mathematics concepts at high school mathematics course from the point of view of teachers in Miyaneh city | ||
| نویسندگان [English] | ||
| Hamid HassanzadehFard1؛ Ayub Samadi2 | ||
| 1Department of Electrical Engineering, Mi.C., Islamic Azad University, Miyaneh, Iran | ||
| 2Department of Mathematics, Mi.C., Islamic Azad University, Miyaneh, Iran | ||
| چکیده [English] | ||
| Background and Objectives: Proper training and deep learning of algebraic concepts and their generalization in the first course of high school, especially in the seventh grade, can form the basis of students' subsequent learning. The aim of this research is to recognize, describe, explain and classify obstacles and facilitators in training concepts related to algebra in the first course of high school mathematics. Methods: This study was performed in the framework of a qualitative approach using research method grounded theory. First, the required data were collected using the literature and then by selecting 16 math teachers in the first course of high school in a purposeful manner and by interviewing them. Data analysis was performed during the process of comparison and continuous refinement and axial, selective and open encodes. The collected data sets were organized in the form of 78 key points and content, 62 concepts and 19 categories. Findings: The results showed that the use of this model in concept training programs related to algebra will be useful in students' misunderstanding, in a way explains "reducing misunderstanding through teachers' familiarity with its types and the use of new teaching methods" and also "increasing motivation to learn more deeply through the application of the lesson". Conclusion: Using the results of this model in teaching mathematical concepts leads to effective learning, understanding, interest, and flourishing of mathematical learning, and the possibility of dynamic teaching in mathematics lessons. | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 62 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 8 |
||