| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 493 |
| تعداد مقالات | 3,836 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,620,725 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,701,178 |
مقایسه روش های آموزشی ، مهارت های تدریس و توسعه حرفه ای دانشجویان نظام های تربیت معلم در دوره های تخصصی:یک مطالعه تطبیقی | ||
| مطالعات تطبیقی تربیت معلم (کاوش نامه بین المللی) | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/mtt.2025.16811.1054 | ||
| نویسنده | ||
| اعظم معتمدی* | ||
| مدرس حق التدریس دانشگاه | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش بررسی مقایسه روش های آموزشی ، مهارت های تدریس و توسعه حرفه ای دانشجویان نظام های تربیت معلم در دوره های تخصصی در چهار کشور، یعنی فلاند، ژاپن، آلمان و ایران در یک مطالعه تطبیقی است. در این پژوهش، چالشها و راهکارهای موجود در هر کدام از کشورها در زمینههای روشهای آموزشی، مهارتهای تدریس و توسعهای حرفهای دانشجویان با استفاده از منابع معتبر شناسایی شده است. نتایج پژوهش نشان داد که در هر کدام از کشورها، روشهای آموزشی و مهارتهای تدریس متفاوتی وجود دارند. در کشور فلاند، برنامههای تربیت معلم بر اساس رویکرد مشارکتی و تعاونی طراحی شدهاند و این کشور در زمینه توسعهای حرفهای بسیار پیشرفته عمل میکند. در کشور ژاپن، توجه بیشتری به ارتقای مهارتهای تدریس دانشجویان شده است. در کشور آلمان، توجه بیشتری به توسعهای حرفهای معلمان و توانمند سازی آنها برای ارائه آموزش با کیفیت وجود دارد. در ایران، با تاکید بر تجربههای عملی، توسعه مهارتهای تدریس و آموزشهای مداوم، به معلمان کمک میکند تا به بهترین نحو ممکن وظایف خود را انجام دهند..با توجه به نتایج پژوهش، برای نظام تربیت معلم در ایران، راهکارهایی ارائه شده است. این راهکارها شامل توجه به توسعهای حرفهای معلمان، ارتقای مهارتهای تدریس، استفاده از فناوریهای آموزشی، توسعه مهارتهای تحلیل داده دانشجویان، توسعه رویکردهای نوین در آموزش و هماهنگی بیشتر بین معلمان و سایر سازمانهای مرتبط میباشد. با اجرای این راهکارها میتوان بهبود کیفیت آموزش و پرورش در ایران را تسهیل کرد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تربیت معلم؛ روش های آموزشی؛ مهارت های تدریس؛ توسعه حرفه ای؛ دوره تخصصی | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| Comparative study of teaching methods, teaching skills, and professional development in teacher training systems during specialized courses | ||
| نویسندگان [English] | ||
| azam motamedi | ||
| Lecturer at Farhangian University | ||
| چکیده [English] | ||
| The purpose of this research is to compare teaching methods, teaching skills, and professional development of teacher education students in specialized courses across four countries: Flanders, Japan, Germany, and Iran. In this comparative study, challenges and solutions in each country have been identified in the areas of teaching methods, teaching skills, and professional development based on credible sources. The research results indicate that different teaching methods and teaching skills exist in each country. In Flanders, teacher education programs are designed based on a participatory and cooperative approach, and the country is highly advanced in professional development. Japan focuses more on enhancing teaching skills among students. Germany emphasizes professional development for teachers and equipping them to provide quality education. In Iran, practical experience, continuous teaching skill development, and emphasis on practical training help teachers perform their duties effectively. Based on the research findings, proposed solutions for teacher education in Iran include attention to professional development, improving teaching skills, utilizing educational technologies, developing students’ data analysis skills, adopting innovative teaching approaches, and enhancing collaboration between teachers and relevant organizations. Implementing these solutions can facilitate the improvement of education quality in Iran | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| Teacher Training, Teaching Methods, Teaching Skills, Professional Development, Specialized Course | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 17 |
||