تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,097 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,456 |
تساوی و چالشهای آن از پیش دبستانی تا کارشناسی | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 2، دوره 3، شماره 8، مهر 1396، صفحه 14-22 اصل مقاله (431.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
ساره حق خواه* | ||
استادیار گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 23 آذر 1396، تاریخ بازنگری: 20 دی 1396، تاریخ پذیرش: 02 دی 1396 | ||
چکیده | ||
به بیان مرحوم دکتر غلامحسین مصاحب، از مفاخر ریاضی ایران، رکن اولیه هر دستگاه ریاضی نوعی نسبت "تساوی" در آن است تا بدان وسیله بتوان تشخیص داد که اشیا مورد بحث از جهت مورد نیاز متمایزند یا نه. از زمانیکه کودک به مقایسه و ایجاد تناظر یک به یک بین دو دسته از اشیا میپردازد، مفهوم تساوی در ذهن وی معنا پذیرفته و بتدریج با افزایش معلومات و رشد شناختی کودک، این مفهوم تکامل مییابد. در مسیر این تکامل گاه درگیر چالشها و پارادوکسهایی میشود که آشنایی با آنها میتواند به هموارسازی این مسیر کمک شایانی نماید. در این مقاله که حاصل یک پژوهش کتابخانهای و تجربیات آموزشی نویسنده میباشد، سعی شده رایجترین چالشهای تساوی، از پیش دبستانی تا مقطع کارشناسی به اجمال بررسی گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
تساوی؛ بدفهمی؛ معادله؛ اتحاد؛ پارادوکس | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Equality and Its Challenges from Preschool to Undergraduate | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Sareh Hagh khah | ||
Farhangian university, Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Late Dr. Gholam Hossein Mosahab, the honor of mathematics of Iran, has expressed that the primary pillar for any mathematical system is a kind of “equality” relation defined on that system applying this relation we can distinguish whether the objects in this system are distinct or not? The concept of equality is formed in the child’s mind since he starts to compare and correspond between two groups of the objects, one to one. This concept gradually improves by increasing information and child’s cognitive growth. In this way, sometimes there are challenges and paradoxes getting to know them, can be so useful for going through this way. This paper is the result of a library research and author’s educational experiences and it has been tried to investigate the most popular challenges of equality from preschool to undergraduate. This paper is the result of a library research and author’s educational experiences and it has been tried to investigate the most popular challenges of equality from preschool to undergraduate. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Equality, Misunderstanding, Equation, Alliance, Paradoxes | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 285 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 321 |