| تعداد نشریات | 25 |
| تعداد شمارهها | 494 |
| تعداد مقالات | 3,845 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,674,744 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,718,645 |
بررسی تحلیلی محتوای علمی مرتبط با «کلاس چندپایه» در پایگاه اسکوپوس تا سال 2023 | ||
| مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.48310/edup.2025.20590.1435 | ||
| نویسنده | ||
| مسعود پیروتی اقدم* | ||
| دانشگاه شهید چمران اهواز . دانشگاه فرهنگیان شیراز | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر واکاوی تولیدات علمی مرتبط با کلاسهای چندپایه جهت تبیین نقاط قوت و ضعف آن برای پژوهشگران و علاقمندان کلاسهای چندپایه میباشد. روشها: جامعه و نمونه پژوهشی تمام تولیدات علمی (اسناد) پایگاه استنادی اسکوپوس متعلق به کل کشورهای جهان از ابتدا تا پایان سال 2023 میباشند که به بررسی کلاسهای چندپایه پرداختهاند. اطلاعات با روش پژوهش علمسنجی گردآوری و با نرمافزار علم سنجی وی-ا-اس ویوئر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: بیشتر اسناد در قالب مقاله (Article)؛ برترین نشریه (SAE Technical Papers) (14 سند)؛ برترین سازمان حمایتکننده (National Natural Science Foundation of China)؛ پرتالیفترین نویسنده «بارتز » (11 سند) و پراستنادترین نویسنده، «سجّاد و همکاران» (485 استناد)؛ پرکارترین مؤسسه/ (UCL Institute of Education)؛ برترین کشورها از نظر تعداد مقاله، ایالات متحده، بریتانیا و چین و پرتکرارترین واژگان در کل مقالات؛ (چندپایه)، (معلم) و (آموزش) میباشند. نتیجهگیری: حوزه پژوهشی کلاسهای چندپایه، به توجّه بیشتری نیاز دارد. نبود نرمافزار فارسی و عدم امکان ارایه اطلاعات توسط پایگاههای فارسی از محدودیتها میباشند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| '؛ بررسی تحلیلی '؛ محتوای علمی '؛ مرتبط'؛ کلاس چندپایه'؛ ،'؛ پایگاه اسکوپوس' | ||
| عنوان مقاله [English] | ||
| The effectiveness of critical thinking training on the self-esteem of sixth grade female students | ||
| نویسندگان [English] | ||
| masaod piroti aghdam | ||
| Shahid Chamran University of Ahvaz. Farhangian University of Shiraz. | ||
| چکیده [English] | ||
| Background and Objectives:. The aim of this study is to analyze the scientific productions related to multi-grade classes in order to explain its strengths and weaknesses for researchers and enthusiasts of multi-grade classes. Methods: The research population and sample consist of all scientific productions (documents) in the Scopus citation database related to all countries worldwide from its inception to the end of 2023 that have investigated multi-grade classrooms. The data were collected using scientometric research methods and analyzed using the VOSviewer scientometric software. Findings: Most documents are in the format of Articles; Top publication (SAE Technical Papers) (14 documents); Top supporting organization (National Natural Science Foundation of China); Most prolific author "Barttz" (11 documents); Most cited author, "Sajjad et al." (485 citations); Most productive institution (UCL Institute of Education); Top countries in terms of number of articles: United States, United Kingdom, and China; and most frequent keywords across all articles: (Multilayer), (Teacher), and (Education). Conclusion: The research area of multigrade classrooms requires more attention. The lack of Persian software and the inability of Persian databases to provide information are limitations. | ||
| کلیدواژهها [English] | ||
| ', Analytical review', Scientific content', Related', Multi-level class', , ', Scopus database' | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3 |
||