تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,263,568 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,653,462 |
زاویه دید و نمای دوری و نزدیکی در ژرفانمایی لوحهای کتاب ریاضی اول دبستان و تناسب آن ویژگیهای رشدی دانش آموزان | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 3، دوره 3، شماره 10، شهریور 1396، صفحه 45-64 اصل مقاله (9.34 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سهیلا شجاع زاده1؛ رحیم شبانی2؛ سید صادق غلامی* 3 | ||
1عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2استاد یار، گروه علوم تربیتی، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان ، ایران | ||
3عضو هئیت علمی گروه اموزشی ریاضی، پردیس شهید رجایی ارومیه، دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 01 بهمن 1396، تاریخ بازنگری: 27 تیر 1397، تاریخ پذیرش: 27 تیر 1397 | ||
چکیده | ||
این پژوهش باهدف تحلیل تصاویر لوحههای کتاب ریاضی اول دبستان از لحاظ تناسب زاویه دید و نمای دوری و نزدیکی با ویژگیهای رشدی دانش آموزان اجرا شد. روش پژوهش بر اساس تحلیل محتوای مقولهای بود. مجموع لوحههای کتاب ریاضی اول دبستان بهعنوان جامعه پژوهش ارزیابی شد. نتایج نشان داد که از لحاظ زاویه دید عمودی، 40، 32 و 28 درصد لوحهها به ترتیب دارای زاویه دید روبهرو، روبه پائین و تلفیقی بودند. از لحاظ زاویه دید محور افقی، 52 درصد لوحههای تمامرخ، 36 درصد لوحهها زاویه دید دوسوم رخ، 8 درصد زاویه دید تلفیقی و 4 درصد زاویه دید تلفیقی داشتند. از لحاظ نمای دوری و نزدیکی، 36 درصد لوحهها دارای نمای دور متوسط، 24 درصد نمای دور،16 درصد نمای متوسط و 12 درصد نمای متوسط نزدیک بودند. نتیجه اینکه تصاویر برخی لوحهها کتاب ریاضی اول دبستان با ویژگیهای رشدی دانش آموزان تناسب نداردو به بازنگری بیشتری نیاز دارد. . | ||
کلیدواژهها | ||
تحلیل محتوا؛ نقطه دید؛ لوحهها؛ ریاضی اول دبستان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Angle of View and the Shot in Images Perspective of First-Grade Math Book and Fit it's with Developmental Characteristics of Students | ||
نویسندگان [English] | ||
Sohela Shojazadehs1؛ Rahim Shabani2؛ Dr. Seyyed Sadegh Gholami3 | ||
1Faculty member of Farhangian University, IRAN. | ||
2Assistant Professor, Department of Education and Counseling, Farhangian University, Uremia, IRAN. | ||
3Department of Mathematics, Urmia Shahid Rajaei Campus, Farhangian University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to analyze the images of first-grade math book in terms of point of view and the shot with developmental characteristics students. The research method was content analysis of the Categorical. The study population included all the signboard of first-grade math book. Data based on the assessment criteria of images were collected. The results showed that tilt thot of 40, 32 and 28 percent of the signboard images were respectively: eye level, high angle and consolidated. Pictures of the pan shot were as follows: 52% of images full shot, 36% of images two-thirds face, 8% of images Combined and 4% of images Combined. Pictures of view far and near were as follows: Medium long shot 36%, long shot 24%, medium shot 16% and Medium clos shot12%.The result is that the number of signboard images with developmental characteristics of students does not fit and needs to be revised. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Content Analysis, First-Grade Math Book, Point of View, Signboard | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 346 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 411 |