تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,991 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,493 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,933 |
بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی – یادگیری جویس و همکاران در مدارس ابتدایی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 3، شماره 12، اسفند 1396، صفحه 1-25 اصل مقاله (312.12 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
خسرو نظری* 1؛ اسد حجازی2؛ محمد حسین محبی3؛ هدایت حسین پور4 | ||
1دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2استادیار دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
3استادیار، دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان، ایران. | ||
4کارشناس ارشد علوم تربیتی، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 02 مهر 1397، تاریخ بازنگری: 23 مهر 1397، تاریخ پذیرش: 26 مهر 1397 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی -- یادگیری جویس و همکاران که شامل الگوهای اطلاعات پردازی، الگوهای اجتماعی، الگوهای انفرادی و سیستم های رفتاری است در مدارس ابتدایی شهرستان اندیکا انجام شد. روش پژوهش پیمایشی - میدانی و جامعه آماری شامل تمامی آموزگاران دوره ابتدایی شهرستان اندیکا از توابع شهرستان مسجد سلیمان در استان خوزستان در سال تحصیلی 96-97 که مشتمل بر 222 نفر (96 مرد و 126 زن) بود. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای و جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه ای برابر 137 نفر (59 مرد و 78 زن) انتخاب شد. نتایج بهدستآمده از پرسشنامه ی محقق ساخته نشان داد که میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی- یادگیری، اطلاعات پردازی والگوهای اجتماعی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. همچنین میزان بکارگیری الگوهای انفرادی و سیستم های رفتاری در وضعیت متوسطی قرار دارد. یافته های این تحقیق به آموزش و پرورش کمک می کند با برگزاری دوره های ضمن خدمت و گارگاه های تدریس، آموزگاران که از عناصر اصلی و بنیادی نظام تعلیم و تربیت هستند را نسبت به بکارگیری و استفاده از نظریه ها و الگوهای نوین یاددهی – یادگیری نوجیه و ترغیب کرده تا بتوانند نسلی خلاق که دارای مهارت های فردی و | ||
کلیدواژهها | ||
الگوهای نوین یاددهی- یادگیری؛ اطلاعات پردازی؛ الگوهای اجتماعی؛ الگوهای انفرادی؛ سیستمهای رفتاری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the Application of New Learning-Learning Patterns in Joyce and Associates in Elementary Schools | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. khosrow Nazari1؛ Dr. Asad Hejazi2؛ Dr. Mohammad Hossein Mohebi3؛ Hedayat Hossein Pour4 | ||
1Phd in Educational Management, Farhangian University, IRAN. | ||
2Assistant Professor of Farhangian University, Tehran, IRAN. | ||
3Assistant Professor, Islamic Azad University of Masjed Soleyman, IRAN. | ||
4Master of Science in Education, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to investigate the use of new learning-learning patterns of Joyce et al., Which includes informational patterns, social patterns, individual patterns and behavioral systems in the elementary schools of Andika. The research method was field survey and the statistical population consisted of all the elementary school teachers of Andika city from the functions of Masjed Soleiman city in Khuzestan province in the academic year of 96-97 which consisted of 222 (96 males and 126 females). A sample size of 137 people (59 males and 78 females) was selected using multi-stage random sampling and Krejcie and Morgan tables. The results of a researcher-made questionnaire showed that the use of modern patterns of learning-learning, information processing, and social dialogue is not well-suited. Also, the use of individual patterns and behavioral systems is in a moderate situation. The findings of this research help educate students by providing in-service courses and colleges of teaching, teachers that are the main elements of the education system to apply and use the theories and new patterns of teaching-learning learning And encourage them to educate a creative generation that has the social and individual skills required by the community. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Modern patterns of teaching-learning, informational, social patterns, individual patterns, behavioral systems | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 983 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,139 |