تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,265,500 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,655,628 |
مطالعه و بررسی میزان درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی درباره مفاهیم مربوط به الکتروشیمی و مقایسه نتایج آن با دانش آموزان دوره متوسطه | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 10، خرداد 1397، صفحه 71-85 اصل مقاله (971.84 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مسعود سعادتی* | ||
گروه علوم پایه پردیس علامه امینی تبریز، دانشگاه فرهنگیان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 09 آبان 1397، تاریخ بازنگری: 25 آذر 1397، تاریخ پذیرش: 27 آذر 1397 | ||
چکیده | ||
مطالعه و بررسی درک دانشجومعلمان درباره مفاهیم علمی ضروری تر از مطالعه درک دانش آموزان است، چرا که وجود کج-فهمی در بین معلمان بر یادگیری دانش آموزان تاثیر منفی میگذارد. هدف از این مطالعه بررسی میزان درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی از برخی مفاهیم الکتروشیمی و مقایسه آن با نتایح حاصل برای دانش آموزان است. در این پژوهش 47 نفر از دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان مشارکت داشتند و به منظور شناسایی کج فهمی های رایج از پرسشنامه ای حاوی هفت پرسش چهارگزینه ای که دربرگیرندة برخی مفاهیم اصلی مرتبط با الکتروشیمی بود، استفاده گردید. آزمون درشرایط عادی کلاس و بدون اطلاع قبلی دانشجویان برگزارگردید. به منظور ارزیابی میزان درک آنها از مفاهیم مرتبط و استخراج کج فهمی های احتمالی، پاسخهای دانشجومعلمان پس از جمع آوری مورد تحلیل آماری و توصیفی قرارگرفت. نتایج پژوهش نشان داد که اگرچه در مقایسه با دانش آموزان میزان درک دانشجومعلمان در بسیاری از موارد بسیار بالا است اما برخی دانشجومعلمان در درک مفاهیم مرتبط با الکتروشیمی دارای کج فهمی هایی مشابه با کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه هستند. علاوه بر تحلیل نتایج حاصل، از طریق مصاحبه با جمعی از دانشجویان برخی علل بروز این کج فهمی ها شناسایی گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
کج فهمی؛ آموزش الکتروشیمی؛ آموزش شیمی؛ دانشجومعلم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating and studying the prospective chemistry teachers' understanding about the concepts of electrochemistry and comparing the results obtained with the high school students’ results | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Masoud Saadati | ||
Department of Science, Farhangian University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Studying the understanding of teacher students about scientific concepts is more essential than the study of students' perceptions, as a perceived misunderstanding among the teachers affects the student's understanding. The aim of this study was to determine the chemistry teacher students' understanding about some concepts of electrochemistry and comparing the result obtained with the outcomes for the students. The sample of the study was 47 chemistry teacher students of Farhangian University. In order to identify the misconceptions, a questionnaire containing seven questions about some of the most important concepts related to electrochemistry have been used. The test was conducted under normal class conditions without previous warning. In order to evaluate their understanding and to extract their misconceptions, student’s responses were analyzed statistically and descriptively after data collection. The results obtained indicated that, the level of understanding of teacher students' is very high in comparison with students, but some of them have the same misconceptions as high school students have. Through interviews with some of these teacher students, some causes of misconceptions were identified. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Misconception, Electrochemistry Education, Chemistry Education, Prospective teacher, Teacher Student | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 288 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 447 |