تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,262,326 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,652,226 |
مقایسه عملکرد معاونان فناوری و اطلاعات مدارس باکارکردهای مصوب و مورد انتظار ازآنان در مدارس شهرستان زرینشهر | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 3، شماره 12، اسفند 1396، صفحه 89-109 اصل مقاله (253.1 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هادی مصلح امیردهی* 1؛ رضا امیری2؛ ابراهیم یعقوبی زاد گروی3؛ اعظم رسولی4 | ||
1دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه اصفهان، ایران. | ||
2کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، ایران. | ||
3کارشناس ارشد ادبیات فارسی، کارشناس امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی بابل، ایران. | ||
4دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 26 آبان 1397، تاریخ پذیرش: 26 آذر 1397 | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر مقایسه عملکرد معاونان فناوری و اطلاعات مدارس باکارکردهای مصوب و مورد انتظار از آنان در مدارس شهرستان زرینشهر بود. روش پژوهش کمی انجام و از نوع تحقیقات کاربردی بود که با استفاده از پرسشنامه به شیوه توصیفی پیمایشی انجام شد. دادههای کمی پژوهش با استفاده پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. جامعه آماری، معاونان فناوری اطلاعات شامل 195 نفر بوده که بر مبنای فرمول مورگان و کرجسی، 130 نفر معاون به عنوان نمونه انتخاب شدند. پرسشنامهها به روش نمونهگیری خوشهای، توزیع گردید. روایی سؤالات پرسشنامه توسط 7 نفر از متخصصان و استادان حوزه مدیریت و برنامهریزی آموزشی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ، 78/0 محاسبه شد. یافتههای پرسشنامه از طریق آزمونهای آماری استنباطی (t تک نمونهای و تحلیل واریانس) در نرمافزار SPSS(21) مورد تجزیهوتحلیل گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که معاونان فناوری اطلاعات وظایف خود را در حوزه اداری، نرمافزاری و سختافزاری تا حد زیادی انجام دادهاند و با وظایف مصوب در هریک از حیطههای فوق تا حد زیادی موافق بودهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
کارکردهای مصوب؛ کارکردهای مورد انتظار؛ عملکرد معاونان فناوری اطلاعات | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Compare the performance of IT school assistants with approved and expected outcomes of them in schools of Zarrinshahr City | ||
نویسندگان [English] | ||
Hadi Mosleh amirdehi1؛ Ahmadreza Amiri2؛ Ebrahim Yagobizad gervi3؛ Azam Rasoli4 | ||
1Master Science of Degree in Curriculum Studies, Isfahan, Iran. | ||
2Master Science of degree in Educational Planning, Iran. | ||
3Master science of Degree in Litrature, Iran. | ||
4Master Science of Degree in Curriculum Studies, Iran. | ||
چکیده [English] | ||
The aim of the present research was to compare the performance of IT school assistants with approved and expected outcomes of them in schools of Zarrinshahr City. The study was an applied research done through quantitative method. In this research a questionnaire was used according to survey descriptive method. A researchermade questionnaire was devised for the purpose of data collection. The sample was 130 assistants that were selected out of a population of 195 on the basis of morgan and krejcie formula.The questionnaires were distributed through cluster sampling method. The validity of the questions of the questionnaire was confirmed by seven of instructors and specialists of educational administration and planning. Its reliability confirmed on the basis of Cronbach Alfa method via SPSS software with a coefficient of./78. The questionnaire findings were analyzed by SPSS(21) software through using inferential statistical tests (ttest and the analysis of variance). The results indicated that IT school assistants have done their duties in official, software and hardware areas to a large extent. Furthermore, they agreed with the approved duties in each one of the above domains to a great extent. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Approved outcomes, Expected outcomes, Performance of IT school assistants | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 242 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 220 |