تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 427 |
تعداد مقالات | 3,277 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,638,112 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,963,383 |
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 3، دوره 4، شماره 13، خرداد 1397، صفحه 43-52 اصل مقاله (229.47 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد وحیدی* 1؛ وجیهه ابویی مهریزی2؛ عبدالرسول قادری3؛ آنوشا مهیمنی4 | ||
1دانشجوی دکتری، پرسنل دانشگاه فرهنگیان، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری، مدرس موسسه آموزش عالی آبیک،قزوین،ایران | ||
3عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان | ||
4آموزش و پرورش فارس،شیراز، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 29 آبان 1397، تاریخ بازنگری: 25 آذر 1397، تاریخ پذیرش: 03 دی 1397 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودتنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز بود. این پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. به همین منظور از بین دانش آموزان شهر شیراز 30 نفر به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه گواه جایگزین شدند. از پرسشنامه خود تنظیمی هیجانی (گرانفسکی و همکاران، 2007) استفاده شد. گروه آزمایش در 12 جلسه، هر جلسه به مدت 90 دقیقه آموزش مهارتهای زندگی دریافت کرد. برای تحلیل داده-ها از تحلیل کواریانس چند متغیره و یک متغیره استفاده شد. یافتهها نشان داد بین دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه از لحاظ خودتنظیمی هیجانی (0001/0 p<و 04/18 F) تفاوت معنیداری وجود دارد. آموزش مهارتهای زندگی باعث بهبود خودتنظیمی هیجانی دانش آموزان شده است. میتوان از نتایج پژوهش حاضر برای کمک به بهبود هیجان دانش آموزان استفاده کرد و برنامه آموزش مهارتهای زندگی را برای افزایش خودتنظیمی هیجانی به کار برد. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت های زندگی؛ خودتنظیمی هیجانی؛ دانش آموزان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effectiveness of Life Skills Training on Emotional Self-regulation in High School Secondary School Students in Shiraz | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Vahidi1؛ Vajihe Aboee Mehrizi2؛ Dr. Abdolrasoul Ghaderi3؛ Anoosha Mohaymeni4 | ||
1Phd Student,Farhangian University Staff, IRAN. | ||
2Phd Student, Higher Education Institute of Abyek, Ghazvin, IRAN. | ||
3Faculty member of Farhangian University, IRAN. | ||
4Education Expert, Shiraz, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to determine the effectiveness of life skills training on emotional self-regulation in high school students in Shiraz. This research was a quasi-experimental design with pretest-posttest design with control group. For this purpose, 30 students of Shiraz city were selected through multistage cluster sampling. 15 subjects in the experimental group and 15 in the control group were replaced. Emotional self-regulatory questionnaire(Granfsky et al., 2007) was used. The test group received 12 sessions per session for 90 minutes of life skills training. For analysis of data, multivariate covariance and one variables analysis were used. The findings showed that there is a significant difference between the students in the experimental group and the control group in terms of emotional self-regulation. Learning life skills has improved the emotional self-regulation of students. The results of this study can be used to help improve the students' excitement and use the life skills training program to increase emotional self-regulation | ||
کلیدواژهها [English] | ||
life skills, Emotional Self-regulation, Students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 553 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 471 |