تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,357 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,370 |
شناسایی و ساختاردهی موانع توسعه دورههای فوق برنامه ورزشی در آموزش و پرورش از منظر معلمان مرد شرکت کننده در مسابقات علمی فرهنگی ورزشی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 14، شهریور 1397، صفحه 85-101 اصل مقاله (340.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حامد حسین پور1؛ علی محمد امیرتاش* 2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران | ||
2استاد گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد علوم و تحقیفات تهران. دانشگاه آزاد اسلامی. تهران. ایران | ||
تاریخ دریافت: 26 آذر 1397، تاریخ بازنگری: 17 بهمن 1397، تاریخ پذیرش: 17 بهمن 1397 | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر با هدف تحلیل موانع توسعه دوره های فوق برنامه ورزشی در آموزش و پرورش طراحی گردید. تحقیق حاضر از نوع، تحقیقات توصیفی تحلیل میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی معلمان شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره رقابتهای علمی و تخصصی آموزش و پرورش کشور بود. بر اساس گزارش های کسب شده تعداد این افراد شامل 192 معلم ورزش مرد بود. بر اساس انتخاب تمام شمار تمامی این افراد به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. ابزار تحقیق حاضر یک پرسشنامه محققساخته بود. در جهت ساختاردهی به موانع موثر بر توسعه دوره های فوق برنامه ورزشی در آموزش و پرورش از روش مدل سازی ساختاری تفسیری و همچنین روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده گردید. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که در کل 6 عامل (مدیریتی، زیرساختی، آموزشی، فرهنگی، مالی و فردی) 589/83 درصد از واریانس کل سوالات را در بر گرفت. نتایج همچنین نشان داد که موانع آموزشی و مدیریتی جزو موانع مستقل کلیدی میباشد که سبب تاثیرگذاری بر سایر موانع میگردد. با توجه به نتایج تحقیق حاضر مشخص گردید که توجه به مسائل آموزشی و مدیریتی در خصوص دوره های فوقبرنامه ورزشی در آموزشوپرورش می توان امید داشت تا شرایط جهت بهبود این دوره ها بهبود یابد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت؛ آموزش؛ فوق برنامه؛ معلم تربیتبدنی؛ برنامه های ورزش | ||
عنوان مقاله [English] | ||
شناسایی و ساختاردهی موانع توسعه دوره های فوق برنامه ورزشی در آموزش و پرورش از منظر معلمان مرد شرکت کننده در مسابقات علمی فرهنگی ورزشی | ||
نویسندگان [English] | ||
hamed hossein poor1؛ ali mohaamd amirtash2 | ||
1PHD student in Sport Management, Science and Research Branch | ||
2Physical and Education Group, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to analyze Identification and structuring the barriers of extracurricular sports programs in education. The present study was descriptive analytical. The statistical population of the study included all P.E teachers participating in the 28th year of the scientific and specialized competitions of education. According to reports, the number was 192 male P.E teachers . Based on the selection of all the numbers, all these individuals were selected as samples. The research instrument was a researcher-made questionnaire. In order to structure the barriers affecting the development of sports superconducting exercises in education, structural interpretive modeling and exploratory factor analysis were used. The results of exploratory factor analysis showed that in total, 6 factors (managerial, infrastructure, educational, cultural, financial and individual) included 83.589% of the total variance. The results also indicated that educational and managerial barriers are key independent barriers that affect other barriers. Regarding the results of this study, it has been shown that paying attention to educational and management issues in sports supplements in education can be hoped to improve the conditions for improving these courses. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Management, Education, superconductor, P.E teacher, sports program | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 277 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 227 |