تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,045 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,940 |
بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال با نیاز سوادآموزان استان فارس | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 15، آذر 1397، صفحه 11-30 اصل مقاله (814.92 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
بابک شمشیری* 1؛ فروغ سنگی2؛ محمد مومنی3 | ||
1رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز | ||
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، ایران. | ||
3کارشناسی ارشد ریاضی، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 17 دی 1397، تاریخ بازنگری: 03 بهمن 1397، تاریخ پذیرش: 21 بهمن 1397 | ||
چکیده | ||
آموزش مداوم برای همه کشورها نه یک ضرورت سیاسی بلکه یک نیاز واقعی است به طوری که بیسوادی را یک مانع عمده در جهت کاهش و از بین بردن فقر میدانند.این پژوهش با هدف بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال، با نیاز سوادآموزان استان فارس انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل سه گروه، کارشناسان سوادآموزی، آموزشیاران و مخاطبان دورهی انتقال در استان فارس بود. روش نمونهگیری روش طبقهای نسبی بود و در مجموع تعداد 261 پرسشنامه گردآوری شد. به منظور جمع آوری دادهها از سه پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامهها با استفاده از روش تحلیل گویه و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ سنجیده شد که هر سه پرسشنامه از روایی و پایایی مطلوبی برخوردار بودند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک نمونهای در دو سطح قابل قبول و مطلوب استفاده گردید و نتایج نشان داد از نظر سه گروه مورد پژوهش، میانگین تمامی دروس از سطح قابل قبول بالاتر است. در مقایسه با سطح مطلوب، دروس قرآن و فرهنگ اسلامی از بالاترین میانگین برخوردارند و دروس ریاضی، ادبیات فارسی، علوم تجربی و علوم اجتماعی میانگین کمتری دارند و محتوای آموزشی این دروس در سطح مطلوب نمیباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
سوادآموزی؛ کارشناسان سواد؛ آموزش یاران؛ مخاطبان دوره انتقال | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Inquiry of Adaption of Educational Content to the fars adult learners Needs in Transition period | ||
نویسندگان [English] | ||
babak shamshiri1؛ Forough Sangi2؛ Mohammad Momeni3 | ||
1manager of college | ||
2Master of science degree in educational manaegment, IRAN. | ||
3Master of science degree in mathematics, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Today, continuous learning for all countries, not a political necessity but also a real need so that illiteracy is a major barrier to reducing and eliminating poverty know. This study aimed to determine the consistency of educational content in transition period, with literacy needs of Fars province. The study population included three groups, literacy experts, training and audience Fellowship of the transition period. Sampling method was stratified sampling approach and finally 261 questionnaires were collected. In order to collect data was used by three questionnaires. The validity of using item analysis and reliability through Cronbach's alpha was determined that all three had good reliability and validity of the questionnaire. In order to analyze data one sample t test was used in both acceptable and desirable level.The results showed that the three groups studied, an average of all courses higher than acceptable level. Compared to the desired level, courses Qoran and Islamic culture had the highest average and math, Persian literature, Science, and Social sciences are on average lower. Educational content of this courses is not desirable. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
literacy, literacy experts, Training Fellowship, audiences of transition period | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 277 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 294 |