تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 387 |
تعداد مقالات | 2,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,230,469 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,617,562 |
بررسی بدفهمی ها در مبحث نامعادلات پایه نهم | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 2، دوره 4، شماره 12، آذر 1397، صفحه 7-12 اصل مقاله (471.06 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سودابه تات1؛ لیلا محمدنیا* 2 | ||
1دبیر ریاضی منطقه 4، تهران، ایران. | ||
2گروه ریاضی، مرکز شهید شرافت، پردیس نسیبه، دانشگاه فرهنگیان، تهران. | ||
تاریخ دریافت: 30 دی 1397، تاریخ پذیرش: 23 بهمن 1397 | ||
چکیده | ||
در فرآیند یاددهی – یادگیری ریاضی مدرسه ای موانعی وجود دارند که شناختن و کمرنگ کردن آنها ، از نگرانی های اصلی آموزشگران می باشد. یکی از این موانع ، بدفهمی های ریاضی دانش آموزان است که نیازمند بررسی و ریشه یابی می باشد. نامعادلات از مفاهیم پایه در مباحث و موضوعات مختلف ریاضی است و کاربرد های فراوانی در زندگی روزمره دارد. این مبحث از مباحث پر چالش می باشد. بررسی آزمونهای کتبی دانش آموزان نشان میدهندکه دانش آموزان در این مبحث دچار بدفهمی های زیادی میشوند. وجود این بدفهمی ها ، یادگیری مباحث مربوط به نامعادلات را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف از این مقاله، بررسی بعضی از بد فهمیهای دانش آموزان پایه نهم در مبحث نامعادلات است. در این تحقیق، این بدفهی ها بررسی و سپس روش تدریس مناسب برای کاهش این بدفهمی ها پیشنهاد می گردد. روش های تدریس پیشنهاد داده شده در کلاس اجرا می شود و در نهایت نتایج ارزشیابی از دانش آموزان نشان می دهد که این روش ها تا حدود زیادی موفق بوده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
نامعادلات؛ بدفهمی؛ تدریس؛ یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Explain the misunderstandings in the 9th Basic Inequalities | ||
نویسندگان [English] | ||
Sodabeh Tat1؛ Dr.Leyla Mohamadnia2 | ||
1Teacher of Mathematics, IRAN. | ||
2Department of mathematics, farhanghian university,Tehran, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
In the process of teaching - school math learning there are obstacles to knowing and diminishing them as a major concern for educators. One of these obstacles is students' math misunderstanding that requires investigation and rooting. Inequalities are the basic concepts in various mathematical topics and topics and have many applications in everyday life. This topic is a challenging topic. Students' written tests show that students are being misunderstood in this regard. The existence of these misunderstandings influences the learning of unbalanced topics. The purpose of this article is to investigate some of the misunderstandings of the 9th grade students in the subject of inequalities. In this research, these misconceptions are investigated and then appropriate teaching methods are suggested to reduce these misunderstandings. The proposed teaching methods are implemented in the classroom and, ultimately, the assessment results from the students indicate that these methods have been largely successful.In the process of teaching - school math learning there are obstacles to knowing and diminishing them as a major concern for educators. One of these obstacles is students' math misunderstanding that requires investigation and rooting. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Inequalities, Misunderstandings, Teaching, learning | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 444 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 376 |