تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,063 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,432 |
شیوه ی آموزشی تربیت بدنی تلفیقی مبتتی بر المپیزم | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 15، آذر 1397، صفحه 81-98 اصل مقاله (223.36 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد حسین میرسلیمانی* 1؛ ابراهیم آرین فرد2 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه اصفهان، ایران | ||
2کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 25 دی 1397، تاریخ بازنگری: 13 اسفند 1397، تاریخ پذیرش: 15 اسفند 1397 | ||
چکیده | ||
شیوهی آموزشی تربیت بدنی تلفیقی یکی از روشهای نوظهور در بخش آموزش است که با پرورش روحیهی پژوهشگری و تفکر نقادانه کودک سعی دارد با ایجاد فرصت تجربه کردن، اکتشاف با رویکرد دانش آموز محوری مانند بازیهای تربیتی ورزشی معانی مانند اخلاق، قانون مداری، بایدها و نبایدهای فرهنگی، قوانین علمی ریاضی و علوم تجربی، هدیه آسمانی و ادبیات را به کودک بیاموزد. کشورهای توسعه یافته، روش تلفیق تربیت بدنی را بصورت شیوهی تدریس تلفیقی در مدارس خود اخیرا بعنوان شیوه آموزشی موثر و نوین در مقاطع مختلف آموزشی بکار میگیرند. ضرورت و اهمیت روش تدریس تلفیقی تربیت بدنی مبتنی بر اهداف المپییزم در مدارس سبب شده است در سالهای اخیر فرایندهای آموزشی برای بهره مندی از این روش در کشورمان شکل بگیرند. مقاله حاضر پیرامون اهمیت و ضرورت روش آموزش تلفیقی تربیت بدنی مبتنی بر المپیزم و تجربهی آموزشی دورهی سفیران المپیک، کمیته همبستگی کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک تجربهی موفق در مدرسهی پسرانه سما پایه ی ششم واحد اقلید را تشریح می کند که باعث ایجاد محیط پویای آموزشی و ترکیب مباحث دروس علوم تجربی و هدیه آسمانی برای آشنایی دانش آموزان با فلسفه ی المپیزم و ایجاد روحیه ی پژوهشی و نشاط دانش آموزان گردید. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ روش تلفیقی؛ تربیت بدنی؛ المپیزم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An integrated physical education training method based on Olympism | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammadhossein Mirsoleymani1؛ Ebrahim Arian fard2 | ||
1Master Science of Degree in Sport Management, Isfahan University, IRAN. | ||
2Master Science of Degree in Sport Management, Isfahan University, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
Integrated physical education training method is one the novel education methods that fosters the exploratory and critical thinking spirit of the child and tries to provide the opportunity of experiencing and discovering in a student-based manner such as educational-physical games so that he/she learns notions such as morality, the rule of law, the cultural norms, the scientific principles of mathematics and experimental sciences, religious thoughts and literature. Developed countries have recently been employing the integrated training method of physical education through a combined teaching method in their schools. The importance and necessity of combined teaching method of physical training, based on the targets of Olympism, have caused educational processes to form in our country in recent years in order to take advantage of this method. These include establishing in-school Olympiads, compilation and translation of Olympics educational books in schools, and establishing courses to train ambassadors for Olympics education method. The present article describes the importance and necessity of integrated training method of physical education based on Olympism and presents the experience of training Olympic ambassadors, the solidarity commission of the Islamic Republic of Iran Olympic committee as a successful experience for the sixth-grade students of Sama School, the Eglibranch | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, integrated physical education, Physical Education, Olympism | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 845 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 405 |