تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 389 |
تعداد مقالات | 2,989 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,257,008 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,647,369 |
ماهیت، منابع و توسعه دانش موضوعی – تربیتی معلمان فیزیک از دیدگاه مگنوسان | ||
پویش در آموزش علوم پایه | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 12، آذر 1397، صفحه 45-54 اصل مقاله (625.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
احمد کمالیان فر* | ||
گروه علوم پایه- دانشگاه فرهنگیان - تهران - ایران | ||
تاریخ دریافت: 06 بهمن 1397، تاریخ بازنگری: 06 فروردین 1398، تاریخ پذیرش: 09 فروردین 1398 | ||
چکیده | ||
طی چند سال گذشته با گردهم آمدن مراکز تربیت معلم سراسر کشور و تأسیس دانشگاه فرهنگیان، نیاز دانشجو معلمان فیزیک با روش های نوین تدریس و آشنایی آنها با دیدگاه های صاحب نظران عرصه دانش مورد نیاز معلمان، به یک ضرورت تبدیل شده است. از طرفی طراحی و تدریس هر موضوع یک فعالیت شناختی بسیار پیچیده است که می بایست معلم دانش حوزه های مختلف را برای آنها اعمال کند. در نتیجه معلمان با دانش متمایز اما یکچارچه برای برنامه ریزی و اجرای درسهایی که دانش آموزان به درک مفاهیم عمیق و یکپارچه نیاز دارند، بسیار تواناتر از معلمانی هستند که دانش محدود و منزوی دارند. این دانش مورد نیاز معلمان بعنوان دانش موضوعی- تربیتی شناخته می شود. در این مقاله، عناصر مجزای مدل آقای مگنوسان در رابطه با دانش موضوعی – تربیتی معلمان مورد بررسی قرار می گیرد. بخصوص ارتباط این اجزا با دانش های مورد نیاز معلمان فیزیک نیز به صورت مشروح بیان گردیده است. | ||
کلیدواژهها | ||
دانش موضوعی-تربیتی؛ معلمان فیزیک؛ مگنوسان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Nature, Sources and Development of Pedagogical Content Knowledge for physics Teacher | ||
نویسندگان [English] | ||
ahmad kamalianfar | ||
department of science, faculty of physics,Farhangian university, tehran, iran | ||
چکیده [English] | ||
Over the past few years, with the gathering of teacher training centers around the country and the establishment of Farhangian University, it is necessary for physics student-teachers to become familiar with new teaching methods and the views of the experts in the field of knowledge required by teachers. On the other hand, the designing and teaching of each subject is a very complex cognitive activity that the teacher needs to apply to different areas of knowledge. As a result, Teachers with differentiated and integrated knowledge will have greater ability than those whose knowledge is limited and fragmented, to plan and enact lessons that help students develop deep and integrated understandings. This knowledge is required by teachers as subject-educational knowledge. In this paper, the distinct elements of the model of Mr. Magnusson in relation to the pedagogical content knowledge of teachers are examined. Particularly, the relationship of these components to the knowledge required of physics teachers is also detailed. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
pedagogical content knowledge, Physics teacher, Magnusson | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 260 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 250 |