تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,473 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,657,186 |
چگونه توانستم بی علاقگی و بی توجهی مهدی (فراگیر پایه ششم) نسبت به انجام تکالیف را رفع نمایم: اقدام پژوهی | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 4، شماره 16، اسفند 1397، صفحه 69-79 اصل مقاله (622.09 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مریم شفیعی سروستانی1؛ حبیب کشاورز* 2 | ||
1استادیار دانشگاه شیراز، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، ایران. | ||
2دانشجوی دکترا دانشگاه شیراز، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 05 اسفند 1397، تاریخ بازنگری: 16 فروردین 1398، تاریخ پذیرش: 18 فروردین 1398 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به منظور رفع مشکل یکی از دانش آموزان پایه ششم دبستان صورت گرفته است . در این مطالعه به بررسی عدم توجه این فراگیر به انجام تکالیف، بی دقتی در تکالیف منزل ،داشتن غیبت زیاد پرداخته شده است و هدف، هدایت دانش آموز جهت رفع این مشکلات و ایجاد علاقه در انجام تکلیف بوده است. پژوهش حاضر، پژوهش کیفی و از نوع اقدام پژوهی می باشد . داده ها از طریق مشاهده ، مصاحبه با والدین ، جلسه با همکاران و جستجو در پایگاه های اطلاعاتی جمع آوری شد . در نتیجه جمع آوری اطلاعات، علت این امر تنبلی و لجبازی دانش آموز تشخیص داده شد. در مرحله بعد راهکارهای مناسب در طول سال تحصیلی 97-96 ، ارائه شد. نتایج نشان داد دانش آموزی که در ابتدای سال از نظر انجام تکالیف در مدرسه و خانه دچار مشکل بود و همیشه بهانه می آورد و در این زمینه بطور مستمر رتبه ی نیاز به تلاش را در دفتر تکلیف یا پوشه ی کار کسب می نمود موفق به دریافت رتبه ی خوب تا قبل از تعطیلات نوروز گردید و بعد از تعطیلات به کسب رتبه ی بسیار خوب نائل شد. | ||
کلیدواژهها | ||
اقدام پژوهی؛ انجام تکلیف؛ بی علاقگی؛ تنبلی؛ لجبازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
How I could resolve Mahdi's lack of interest and attention to doing homework: action research | ||
نویسندگان [English] | ||
Dr. Maryam Shafiei Sarvestani1؛ Habib Keshavarz2 | ||
1Assistant Professor, Shiraz University, IRAN. | ||
2PHD student, Shiraz university, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The present study was carried out to solve the problem of one of the sixth grade students of Shahid Yarahmadi primary school in the village of Niriz workshop. In this study, the lack of attention paid to homework, carelessness and lack of work in homework, lack of attention has been addressed. The goal was to direct the student to solve these problems and to create an interest in doing the assignment. The present study is a qualitative research and a type of action research. Data was collected through observation, interviewing parents, meeting with colleagues and searching the databases. As a result of data gathering, the cause of this was student laziness and laziness. Next, appropriate strategies during the academic year 97-96. The results showed that a student who had difficulty at school and homework at the beginning of the year, always justifying excuse, and in this context constantly got the rank of the need for work in the home office or the job catalog, received a It was a good rating before the Nowruz holiday, and after a holiday it was a very good ratin | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Action research, Doing homework, pertinacity | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,511 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,515 |