تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,000 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,266,599 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,656,653 |
تاثیر روش تدریس به روش ایبسه در آموزش شیمی و کمک به تقویت روحیه کارآفرینی | ||
پژوهش در آموزش شیمی | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 1، خرداد 1398، صفحه 67-80 اصل مقاله (562.33 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیرحسین ذبایحی* 1؛ مهدی عبدالهی2 | ||
1گروه شیمی، مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2گروه شیمی،مرکز آموزش عالی شهید بهشتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 10 دی 1397، تاریخ بازنگری: 31 اردیبهشت 1398، تاریخ پذیرش: 25 خرداد 1398 | ||
چکیده | ||
کارآفرینی و ایجاد روحیه ی مولد بودن در نسل جوان، مورد تأکید همه نظامهای تعلیم و تربیت از جمله کشور ماست. از این رو آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی نظام آموزشی کشور، موظف است اقدامات لازم را در مسیر آموزش کارآفرینی انجام دهد که در نتیجهی آن کمک شایانی به صنعت و اقتصاد کشور و همین طور برآورده کردن نیازهای علمی صنایع خواهد کرد. مدرسه به عنوان محل اتصال جامعه و نظام آموزشی این بار را به دوش می کشد، بنابراین ایجاد محیطی مولد در کلاس درس و افزایش روحیه ی کارآفرینی در دانش آموزان از وظایف مدرسه و معلم است. پژوهش پیش رو روشی را برای تدریس مفاهیم علوم پایه بیان نموده که در آن خلاقیت دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد. بدین منظور روش ایبسه (آموزش علوم به روش کاوشگری) در دبیرستان سلام برای آموزش مبحث هوا و گازها اجرا شد و نتایج آن تجزیه و تحلیل گردید. نتایج حاصل از پژوهش این فعالیت نشان داد که می توان با استفاده از روش آموزشی ایبسه علاوه بر آموزش مفاهیم تخصصی، مفاهیمی چون تمدن، فناوری و خلاقیت را نیز که در راستای کمک به توسعه کارآفرینی است به فراگیران آموزش داد. | ||
کلیدواژهها | ||
کارآفرینی؛ آموزش شیمی؛ روش ایبسه؛ آموزش؛ معلم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Applying the IBSE Teaching Methodology in Teaching Chemistry and Entrepreneurship | ||
نویسندگان [English] | ||
Amir hossein Zabayehi1؛ Mahdi Abdollahi2 | ||
1Department of Chemistry, Shahid Beheshti Campus, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2Department of Chemistry, Shahid Beheshti Campus, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Entrepreneurship and the creating the spirit of production in the new generation have always been emphasized by the educational systems including Iran’s. Hence, education (office) as the main pillar of the educational system of the country is required to take the necessary steps in the direction of entrepreneurship training, which as a result will contribute to the country's industry and economy, as well as meet the scientific needs of the industry. The school takes this burden as the connecting point of the community and the educational system. Therefore, creating a productive environment in the classroom and increasing the entrepreneurial spirit in students is one of the tasks of the school and teachers. This research presents a method for teaching basic sciences in which the creativity of students is taken into consideration, so that the method (IBSE) (Inquiry based science education) was performed in the field of air and gases in "Salaam" high school and its results has been analyzed and studied. It was found from this activity that in addition to teaching specialized chemistry concepts, other concepts such as civilization, technology and creativity which help to develop entrepreneurship could be teach using IBSE method. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Entrepreneurship, Chemistry Education, IBSE, Teaching, Teacher | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 862 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,625 |