تعداد نشریات | 23 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 2,997 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,265,641 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,655,782 |
ارتقاء کیفیت آموزش خاصیت توزیعپذیری ضرب و یادگیری معنادار با استفاده از الگوی تدریس پیش سازماندهنده( درس پژوهی) | ||
آموزش پژوهی | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 18، شهریور 1398، صفحه 11-30 اصل مقاله (728.63 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حجت افتخاری* 1؛ مریم مکی ابادی2 | ||
1دبیر آموزش و پرورش شهرستان نی ریز، ایران. | ||
2آموزگار شهرستان نی ریز، ایران. | ||
تاریخ دریافت: 02 تیر 1398، تاریخ بازنگری: 21 تیر 1398، تاریخ پذیرش: 05 مرداد 1398 | ||
چکیده | ||
روش پژوهش حاضر، درس پژوهی است. پژوهش حاضر بر روی دانشآموزان پایه سوم آموزشگاه شهدای مشکان ( دو کلاس 15 و 18 نفره) شهرستان نیریز که در سال تحصیلی98-97 در این مدرسه مشغول به تحصیل بودهاند، انجام گرفت و از دادههای کمی و کیفی استفاده شد. دادههای کیفی شامل مشاهده فعال دو کلاس درس ریاضی پایه سوم در فرایند درس پژوهی، مصاحبه با معلمان جهت درک تاثیر درس پژوهی بر ارتقاء کیفیت آموزش و دستیابی به یادگیری معنادار، بررسی طرح درسها، خودارزیابی معلمان، نظرات ناظران و ارزیابان بیرونی و دانشآموزان پایه سوم در مورد تاثیر درسپژوهی بر یادگیری آنها از خاصیت توزیعپذیری ضرب است. دادههای کمی شامل نتایج آزمون ریاضی پایه سوم قبل و بعد از اجرای درسپژوهی است. جهت آموزش با کیفیت مفهوم خاصیتتوزیعپذیری ضرب، توجه به پیشدانستههای دانش-آموزان درباره جمعها و توانمندی آنان در ضربها و خاصیتهای آموختهشده ضربها برای پیدا کردن نقطه شروع تدریس و استفاده از این مفاهیم به عنوان پیشسازماندهندههای مقایسهای و نمایشی موجب تحکیم ساختارشناختی و یکپارچهسازی مفهومی مطالب و یادگیریمعنادار و تلفیقی این مبحث میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
"درس پژوهی"؛ " روش تدریس پیش سازماندهنده "؛ "یادگیری معنادار"؛ "خاصیت توزیع پذیری" | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Improving the quality of teaching Distribution multiplicity and meaningful learning using pre-organizer teaching pattern (study) | ||
نویسندگان [English] | ||
Hojat Eftekhari1؛ Maryam Maki Abadi2 | ||
1Teacher, IRAN. | ||
2Teacher, IRAN. | ||
چکیده [English] | ||
The method of this research is lesson research. The present study was performed on third grade students of Shohadaye Meshkan School (two classes with 15 and 18 students) in Neyriz city who were studying at this school in 2018 - 2019. Quantitative and qualitative data were used. Qualitative data include active observation of two math classes of third grade in the lesson research process, interviewing teachers to understand the impact of research on improving the quality of teaching and achieving meaningful learning, examining lesson plans, teacher self-assessment, external observers and evaluators of third grade students to see the impact of lesson study on their learning the multiplicative distributive properties. The quantitative data include the results of the third grade math test before and after the study. To teach the concept of multiplicative multiplication, paying attention to students' preconceptions about multiplications and their ability to multiply multiplicities and multiplicative properties to find a starting point for teaching and using these concepts as comparative and demonstrative precursors reinforces constructivism , Meaningful and integrated learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
"Study", "Pre-organizer teaching method", "Meaningful learning", "Distributive property" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 652 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,995 |